bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

موارد استفاده از پلکسی گلاس در ساختمان و دکوراسیون
امروزه اکثر افراد به دنبال جایگزینی برای شیشه می­باشند. پلکسی گلاس یا همان ورق­های پلکسی دسته­ای از مواد ترموپلاستیک هستند که به عنوان جانشین شیش مورد استفاده قرار می­گیرند. این ورق­ها حدودا صد سال پیش و در سال 1928 برای اولین بار تولید شدند و پس از آن در سال 1933 به تولید انبوه رسیدند. از پلکسی برای اولین بار در جنگ جهانی دوم، در هواپیماهای جنگی استفاده شد. دلیل استفاده از پلکسی در این هواپیماها انعطاف پذیری بالای این ورق­ها بود. همچنین در صورتی که فشار بالایی به این اوراق وارد شود، ورق­های پلکسی می­شکنند اما خرد و پرتاب نمی­شوند که این مهم باعث امنیت هرچه بیش­تر این ورق­ها نسبت به شیشه می­شود.

ورق پلکسی چیست

ورق پلکسی­ از پلاستیک فشرده شده تولید می­شوند. این ورق­ها شفافیت بسیار بالایی دارند که این مهم یکی از اصلی­ترین شباهت­های ورق پلکسی با شیشه است. ضخامت ورق­های پلکسی متغییر است و شما می­توانید بر اساس نیاز خود به خرید ورق­های پلکسی با ضخامت مورد نظر بپردازید.این ورق انواع مختلفی اعم از ورق­های پلکسی شفاف، پلکسی گلاس رنگی، پلکسی گلاس آینه­ای و ... دارد که از پلکسی گلس شفاف عموما در کاربردهای ساختمانی استفاده می­شود. در ادامه به بررسی مزایا و کاربردهای ساختمانی پلکسی گلاس خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید.

مزایا ورق­های پلکسی

پلکسی گلس به عنوان یکی از بهترین جانشین­های شیشه شناخته می­شود. این ورق­ها به واسطه ترکیبات درونی خود، از خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی برخوردارند. از مهم­ترین ویژگی­های این ورق­ها استحکام بسیار بالای پلکسی گلاس است. این ورق­ها در برابر ضربه از خود مقاومت خوبی نشان می­دهند که این مهم باعث شده است تا در شرایطی که ممکن است تحت ضربه یا فشار شیشه دچار شکستگی شود، پلکسی گلس کاربرد داشته باشد. ضخامت پلکسی گلس در تمامی بخش­های خود یکسان است که این مهم نشانگر بافت یکنواخت این ورق می­باشد. همچنین پلکسی گلس­های شفاف، در هیچ صورتی کدر نخواهند شد که این مهم طول عمر بالای این ورق­ها را بیان می­کند.

از دیگر ویژگی­های پلکسی گلس می­توان به انعطاف پذیری بسیار بالای آن­ها اشاره کرد. ورق­های پلکسی در برابر حرارت و صوت عایق می­باشند و شما می­توانید از این ورق­ها در بسیاری از نقاط ساختمان استفاده کنید. این ورق­ها شکل پذیرند و می­توان با استفاده از حرارت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این ورق­ها شکل داد.

موارد استفاده از پلکسی گلاس در ساختمان و دکوراسیون

پلکسی گلس

با توجه به این نکات، مزایا ورق­های پلکسی به قدری است که می­توان از این مواد در اکثر صنایع استفاده کرد. اما برای خرید پلکسی باید به برخی نکات توجه ویژه داشت تا بهترین پلکسی گلس متناسب با کاربرد موردنظر خریداری شود. مهم­ترین نکته­ای که برای خرید ورق­های پلکسی باید موردتوجه قرار گیرد، معتبر بودن فروشگاه خرید پلکسی گلس است. تابش شاپ یکی از مهم­ترین و باسابقه­ترین فروشگاه­های اینترنتی پلکسی گلاس است که پلکسی گلس­ها را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می­دهد. ورق­های پلکسی تابش شاپ ویژگی­های منحصر به فردی دارد و این فروشگاه اینترنتی با تضمین قیمت و کیفیت به فروش ورق­های پلکسی می­پردازد.

کاربردهای پلکسی در ساختمان و دکوراسیون

پلکسی گلس به واسطه ویژگی­های منحصر به فرد خود، کاربردهای فراروانی دارد. از کاربردهای مهم پلکسی گلاس می­توان به کاربرد در صنایع نظامی، کاربرد در صنعت خودروسازی، کاربرد در ساخت لوگو و ... اشاره کرد. اما یکی از مهم­ترین کاربردهای پلکسی گلاس، کاربرد در ساختمان و دکوراسیون است. این ماده به دلیل شباهت بسیار زیاد به شیشه و همچنین ویژگی­های خاص خود، در ساختمان و دکسوراسیون­بندی آپارتمان­ها کاربردهای فراروانی دارد که در ادامه به بررسی کاربردهای این ماده در صنعت ساختمان سازی می­پردازیم.

  • ورق­های پلکسی در پنجره

یکی از اصلی­ترین کاربردهای ورق­های پلکسی در ساختمان سازی، استفاده از آن­ها به عنوان پنجره است. دلیل استفاده از این ورق­ها به جای شیشه در پنجره، مقاومت در برابر ضربه و شفاف­تر بودن پلکسی نسبت به شیشه است. همچنین این ورق­ها نسبت به شیشه از امنیت بسیار بیش­تری برخوردار است و حتی اگر فردی بخواهد پنجره­های آپارتمان خود را به صورت رنگی طراحی کند هم می­تواند با استفاده از ورق­ها پلکسی این کار را انجام دهد.

  • ورق­های پلکسی در آسانسور

در بسیاری از آسانسور­ها، آینه وجود دارد. با توجه به اینکه آسانسورها عموما دچار ضربه می­شوند استفاده از شیشه به عنوان آینه در آسانسورها می­تواند خطرناک باشد. به همین دلیل در آسانسورها به جای شیشه از ورق­های پلکسی به عنوان آینه استفاده می­کنند. در این مواد از ورق­های پلکسی آینه­ای استفاده می­کنند تا به بهترین شکل نیاز افراد برطرف گردد.

موارد استفاده از پلکسی گلاس در ساختمان و دکوراسیون

  • ورق­های پلکسی به عنوان سقف کاذب

یکی از مهم­ترین نکاتی که در آپارتمان­ها موردتوجه قرار می­گیرد، نورگیر بودن آپارتمان است. نورگیر بودن آپارتمان می­تواند زیبایی منازل را دوچندان کند. با توجه به اینکه میزان عبور نور از پلکسی گلاس بیش­تر از شیشه­ است، استفاده از پلکسی گلاس به عنوان نورگیر سقفی می­تواند انتخابی مناسب برای طراحی دکوراسیون منازل باشد.

  • ورق­های پلکسی برای پارتیشن بندی

یکی از مهم­ترین کاربردهای پلکسی گلاس، پارتیشن بندی است. با توجه به اینکه پلکسی گلس در دو دسته مات وشفاف قرار دارد، افراد می­توانند از این ماده برای پارتیشن بندی آپارتمان­ها استفاده کنند. در ادارات استفاده از ورق­های پلکسی به عنوان پارتیشن کاربرد دارد.

بهترین انتخاب برای خرید پلکسی گلاس

با توجه به تمامی نکات ذکر شده ورق­های پلکسی یکی از بهترین موادی هستند که می­توانند به عنوان جانشین شیشه در کاربردهای مختلف از جمله کاربرد در ساختمان و دکوراسیون آپارتمان­ها مورد توجه قرار گیرند. این مواد ویژگی­ها منحصر به فردی دارند، به همین خاطر بهتر است که ورق­های پلکسی را از فروشگاه­های معتبر تهیه کنیم.

یکی از معتبر ترین فروشگاههای اینترنتی فروش پلکسی گلاس، تابش شاپ­ است. ای فروشگاه با تضمین قیمت و کیفیت، بهترین ورق­های پلکسی را عرضه می­کند تا رضایت خریداران محترم را به دست بیاورد. این شرکت با سابقه در سال­های اخیر توانسته است تا با ارائه محصولاتی نوین با ویژگی­های خاص جای پای خود را در این مسیر مستحکم کند. ورق­های پلکسی تابش شاپ، بهترین ورق­های پلکسی بازار هستند و شما می­توانید برای ثبت سفارش، به فروشگاه اینترنتی تابش مراجعه نمایید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: