bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در عمل به وظایف خود پیرامون قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:در صورت جرم انگاری کوتاهی مسئولان دستگا‌های اجرایی، دستگاه قضا می‌تواند به راحتی ترک فعل این دست افراد را بررسی و در نهایت آن‌ها را محکوم کند.

ضرورت جرم انگاری ترک فعل مدیران دولتی در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: جلوگیری از بروز این مسئله نیازمند انجام دو اقدام جدی است؛ نخست آن که همزمان با گسترده‌تر شدن پدیده قاچاق در اقتصاد کشور، قوانین مرتبط با این مسئله به روزرسانی شود و سپس برای مدیران دولتی متخلف، امتناع از اجرای قانون مبارزه با قاچاق  جرم انگاری شود تا برای دیگر مسئولان دولتی فعال در سایر دستگاه‌های اجرایی هم جنبه‌ای بازدارنده داشته باشد.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر در بطن قوانین مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز مواردی مشاهده می‌شود که در آن برای فرد متخلف، جریمه‌های بسیار ناچیز و اندکی دیده شده است.


وی افزود: در صورت جرم انگاری کوتاهی مسئولان دستگاهای اجرایی، دستگاه قضا می‌تواند به راحتی ترک فعل این دست افراد را بررسی و در نهایت آنها را محکوم کند.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارش عملکرد ۳ یا ۶ ماهه در مورد مبارزه با قاچاق کالا از دیگر اقدامات لازمی است که با پیگیری جدی آن، هیچ دستگاهی امکان ترک فعل از وظایف قانونی خود را نخواهد داشت.


حسینی‌کیا درباره کوتاهی نهاد‌های اجرایی کشور در انجام وظایف قانونی خود در قبال قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مجلس نسبت به این مسئله علم غیب ندارد؛ لذا، رسیدگی به ترک فعل دستگاه‌های دولتی مستلزم ارسال گزارش‌هایی پیرامون این مسئله است .


این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: پس از ارسال این قبیل گزارش‌ها به مجلس، موضوع مطروحه در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در صورت اقناع نمایندگان مجلس از پاسخ مدیران نهاد اجرایی متخلف، پرونده موضوع مطرح شده بسته می‌شود، اما در صورت عدم رضایت در مورد پاسخ آن‌ها، بررسی ترک فعل این مدیران در مراحل طرح سوال و استیضاح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: