bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک فعال اقتصادی با اشاره به گشایش‌های ارزی اخیر در خصوص تخصیص ارز برای کالا‌های اساسی، سفر همزمان سلطان عمان و مشاور امنیت ملی عراق به ایران را نشانه‌ای مهم برای بازار ارز دانست که منجر به نزولی شدن قیمت دلار شده است.

آغاز روند نزولی قیمت دلار همزمان با ورود میهمانان خارجی/ همه در بازار ارز فروشنده شده‌اند

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ همزمان با سفر «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی کشور عراق به ایران، نرخ ارز با در پیش گرفتن روندی نزولی، به پیشواز این میهمان مهم خارجی رفت.


با ورود سلطان عمان به ایران، قیمت دلار در بازار‌های غیررسمی و کانال‌های تلگرامی افتی حدوداً یک هزار تومانی را تجربه کرد و به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، این مسئله تنها گوشه‌ای از کاهش قیمتی بوده که بازار ارز قرار است در طول روز‌های آتی تجربه کند.


در طول هفته‌های اخیر بازار ارز چندان دستخوش افزایش نرخ نبوده و در طول این مدت قیمت دلار در بازار غیررسمی دائما در کانال‌های ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان در حال نوسان بود.

آغاز روند نزولی قیمت دلار همزمان با ورود میهمانان خارجی/ همه در بازار ارز فروشنده شده‌اند
«علی شریعتی» عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق که چندی قبل با انتشار متنی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر از تحقق گشایش ارزی خبر داده بود، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این مسئله اظهار کرد: تسهیل‌گری اخیراً دولت پیرامون واردات بیش از یک تن شمش طلای استاندارد در قالب بازگشت ارز صادرکنندگان خرد، روند مثبتی را در مورد ارز‌های صادراتی کشور ایجاد کرد.


این عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در کنار این مسئله، پهلو گرفتن برخی از کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در بنادر و تخصیص ارز برای کالا، همگی نشان از تحقق گشایش‌های ارزی دارد.


وی همچنین درباره وضعیت بازار ارز گفت: مطمئناً اگر درگیری‌های اخیر مرز‌های شرقی و شهادت یکی از مرزبانان به وقوع نمی‌پیوست، روند نزولی قیمت ارز که اکنون شاهد آن هستیم خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد. در حال حاضر جو موجود در بازار ارز به گونه‎‌ای رقم خورده که هیجانات حاکم بر آن رو به منفی شدن حرکت می‌کند.


شریعتی تاکید کرد: حضور سلطان عمان و مشاور امنیت ملی عراق در ایران قطعاً باعث تداوم روند نزولی نرخ ارز خواهد شد. 


این فعال اقتصادی تصریح کرد: حضور همزمان یک مقام عراقی در ایران هم به این معناست که طرفین در مسیری قرار گرفته‌اند که به حل مسائل مهم منتج می‌شود.


وی در پایان تاکید کرد: نمی‌توان درباره حباب بازار ارز به درستی اظهار نظر کرد، اما می‌توان اینگونه بیان کرد که رفع التهاب بازار باعث ریزش قیمت دلار خواهد شد. در حال حاضر همه در تهران، در صف‌های فروش ارز قرار دارند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: