bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در هفته دوم خرداد ۱۴۰۲ اخبار اقتصادی گوناگونی منتشر شد که در میان آن‌ها می‌توان به عقب نشینی نرخ ارز در کانال‌های تلگرامی و بازار غیر رسمی و همچنین هشدار بانک مرکزی درباره خرید و فروش دلار‌های تقلبی در بازار ارز اشاره کرد.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته دوم خرداد/ از شناسایی۱۵۰۶ دارایی مازاد دولت تا باز شدن پای دلار تقلبی در بازار ارز

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ در دومین هفته خرداد سال ۱۴۰۲، فضای اقتصادی کشور شاهد اخبار و تحولات مهمی در بطن خود بود؛ حال در این گزارش سعی بر آن شده هر یک از این وقایع مهم، به صورت اختصار تشریح شود.


ساعت کار ادارات و بانک‌ها تغییر کرد


در پی فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف انرژی و اظهارات «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات، این امر در این هفته عملیاتی شد.


همانطور که معاون رئیس جمهور از قبل اعلام کرده بود، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی، بدون استثنا این هفته یعنی از نیمه خرداد از ساعت ۶ صبح آغاز و تا نیمه شهریور ماه هم ادامه دارد.


شورای هماهنگی بانک‌ها هم با انتشار جدولی ساعت کاری بانک‌ها در روز‌های شنبه تا چهارشنبه را ۶ تا ۱۳:۳۰ و در روز‌های پنجشنبه ۶ تا ۱۲:۳۰ اعلام کرد.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته دوم خرداد/ از شناسایی۱۵۰۶ دارایی مازاد دولت تا باز شدن پای دلار تقلبی در بازار ارز

قیمت مرغ ارزان می‌شود


«محمدعلی کمالی» مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به این که برای خرداد ماه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است، گفت: این اقدام ترمز افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار خواهد بود و با اقدامات دولت، بخش خصوصی و تشدید نظارت‌ها، قیمت این محصول کاهش می‌یابد.


صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی وارد بازار سرمایه می‌شود


مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی روز دوشنبه (۱۶ خرداد) با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی «مجید عشقی» رئیس‌کل سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین برخی از نمایندگان مجلس همچون «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.


رییس سازمان بورس در این افتتاحیه ضمن تشریح جایگاه ویژه بخش خصوصی در صنعت مالی کشور، از ورود صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی به بازار سرمایه در طی روز‌های آتی خبر داد.

 

۲۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده به سازمان مالیاتی معرفی می‌شود


«هادی عباسی اصل» معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی و معرفی آن‌ها به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی که بیش از یکصد واحد خالی داشته باشند، در اولویت نخست معرفی به سازمان امور مالیاتی قرار دارند و در اولویت بعد مالکان واحد‌های خالی یکصد تا ۵۰ خانه خالی، اولویت سوم مالکان ۵۰ تا ۲۰ خانه خالی، اولویت چهارم مالکان ۲۰ تا ۵ خانه خالی، اولویت پنجم ۵ تا ۲ خانه خالی و در نهایت مالکان واحد‌های یک تا دو واحد مسکونی خالی در اولویت شناسایی و معرفی به سازمان امور مالیاتی و اخذ مالیات هستند.

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته دوم خرداد/ از شناسایی۱۵۰۶ دارایی مازاد دولت تا باز شدن پای دلار تقلبی در بازار ارز
برخورد با کالا‌های فاقد کد شناسه آغاز شد


با توجه به اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از روز دوشنبه (۱۶ خرداد) طرح تشدید برخورد با عرضه کالا‌های بدون شناسه در سطح بازار از سوی سازمان حمایت، سازمان صمت استان‌ها، نیروی انتظامی و با همکاری سایر نهاد‌های امنیتی اجرا می‌شود.


حذف دلار از تعاملات تجاری تهران و اسلام آباد


ناظران اقتصادی و مطبوعات پاکستان با استقبال از تصمیم دولت این کشور برای اجرای سازوکار تهاتر در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، گفتند که حذف دلار در همکاری‌های بازرگانی تهران و اسلام‌آباد کلید خورد.


۱۵۰۶ دارایی مازاد دولت برای مولدسازی شناسایی شد


«حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی‌سازی از شناسایی ۱۵۰۶ دارایی مازاد دولت برای مولدسازی خبر داد و گفت: مولدسازی اموال مازاد دولت قرار است به اثربخشی و کارآمدی توجه کند و مهمترین نقطه تمرکز آن هم رونق پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: آمار سالانه قاچاق ۲۰ میلیارد دلار است


«محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور خبر داد و گفت: با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، ورود کالای قاچاق به کشور در مقایسه با گذشته از شدت بیشتری برخوردار شده است.

 

 نرخ ارز از کانال ۵۰ هزار تومان عقب نشست 

 

 روند ریزش قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی و بازار غیر رسمی که از هفته‌ها قبل متاثر انتشار برخی اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت آغاز شده بود اکنون سرعت بیشتری به خود گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که در صورت تداوم این شرایط قیمت دلار در بازار غیررسمی به زودی وارد کانال ۴۷ هزار تومان شود.

 

در حال حاضر برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش قیمت دلار منجر به ریزش شدید قیمت برخی خودرو‌های شده است؛ بازار خودرو پس از کاهش قیمت دلار در رکود حداکثری قرار دارد.

 

مروری بر اخبار مهم اقتصادی هفته دوم خرداد/ از شناسایی۱۵۰۶ دارایی مازاد دولت تا باز شدن پای دلار تقلبی در بازار ارز
هشدار بانک مرکزی به مردم درباره وجود دلار‌های تقلبی در بازار


با آغاز با تسریع روند نزولی نرخ ارز در کانال‌های تلگرامی و چهاراه استانبول، سوداگران این بازار برای جلوگیری از تداوم این کاهش قیمت‌ها به حربه‌ای جدید تحت عنوان معامله دلار‌های تقلبی روی آورده‌اند.


همزمان با این مسئله، بانک مرکزی هم به متقاضیان ارز درباره وجود دلار‌های تقلبی در بازار غیررسمی هشدار داده و در این باره تأکید کرد که متقاضیان برای انجام امور و مصارف ارزی، صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه کنند.


چراغ سبز دوباره عشقی به عرضه خودرو در بورس کالا


مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی درباره عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: تصمیم انجام این کار با خود شرکت هاست و از نظر سازمان بورس مشکلی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: