bazarnews

کد خبر: ۱۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
با انتشار اخبار جدید از کرمان موتور،
برمبنای اخبار منتشر شده در روزهای اخیر کرمان موتور قرار است به زودی هاچ بک متوسط هیوندای آی 20 را در مجموعه جدید ارگ بم روی خط تولید ببرد و با قیمتی 60 میلیون تومانی این خودروی مدرن را به خریداران ایرانی عرضه کند.

به گزارش خبرنگار بازار نیوز، هیوندای هنگامی که نسل جدید آی 20 را در اروپا معرفی کرد از سه اولویت خود برای طراحی این هاچ بک جدید نام برد. این سه اولویت شامل فضای داخلی بزرگ تر از قبل، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در کابین، و طراحی پویا و جذاب بودند که هیوندای با نگاه به آنها مدل آی 20 را برای مشتریان جوان خود طراحی کرده است.

آی 20 که در ایران رقبای متعددی همچون رنو ساندرو، پژو 207 و پژو 208 دارد، ویژگی های مناسبی دارد که لازم است به آنها پرداخت. 

طراحی آی بیست جدید نشان از نگاهی متفاوت و اروپایی به این خودرو دارد. زبان طراحی این خودرو را نمی‌توان با نسل جدید خودروهای بزرگ‌تری نظیر سوناتا یا جنسیس که از زبان طراحی مجسمه سیال هیوندای بهره می‌برند، مقایسه کرد. 

در واقع این طراحی به‌گونه‌ای تکامل یافته تا برای یک هاچ بک شهری نیز مناسب باشد. چراغ های کشیده عقب در کنار فرم خاص پنجره های کناری و یک جلوپنجره باریک باعث شده تا این هاچ بک ظاهری مدرن و اسپرت به خود بگیرد. این خودرو که در استودیوی طراحی هیوندای در انگلستان طراحی شده در ایزمیت ترکیه تولید می شود.

در داخل کابین آی 20 شاهد داشبوردی ساده اما با نظم هستیم. کیفیت مواد بکار رفته برای خودرویی در این کلاس خوب بوده اما چیزی برای تحسین کردن وجود ندارد. طراحی نسبتا تخت‌ داشبورد هیوندای باعث می‌شود که استفاده از آن بسیار آسان‌تر از مدل های رقیب باشد. 

در عین حال استفاده از تریم دو رنگ سیاه و شکلاتی، سیه و بژ، و سیاه و خاکستری فضای جالبی در کابین آی 20 ایجاد کرده است. بخش عقب هم فضای زیادی دارد و دو سرنشین بزرگسال به سادگی می‌توانند در آن احساس راحتی کنند.

این خودرو با طول 03/4 میلی‌متر، عرض 73/1 میلی‌متر و ارتفاع 47/1 میلی‌متر و دارد که نسبت به نسل قبلی آن کشیده‌تر، عریض‌تر و کم ارتفاع‌تر است. فاصله بین دو محور جلو و عقب آی 20 با 5 سانتی متر افزایش به 57/2 ‌متر رسیده که همین افزایش باعث شده تا فضای پای سرنشینان عقب بهبود یابد. 



آی 20 در بخش فضای بار نیز با یک صندوق 326 لیتری یک انتخاب کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. اگر ادعای هیوندای را بپذیریم، این خودرو دارای بیشترین فضای داخلی در میان رقبای خود در این کلاس است.

اگر همه سطوح تجهیزاتی این خودرو توسط کرمان موتور ارائه شود خریداران می‌توانند یکی از شش سطح تریم و تجهیزات را برای این خودرو انتخاب کنند. 

مدل پایه اس شامل پنجره‌های برقی، قفل مرکزی، رادیو آر دی اس همراه با یو اس بی و تهویه مطبوع است. مدل بلو اس از سیستم توقف و حرکت هوشمند آی اس جی و تایرهای با مقاومت چرخشی پایین بهره می‌گیرد. 

در مدل اس ای هم چرخهای 16 اینچی آلیاژی، کروز کنترل با محدودکننده سرعت فعال، چراغ‌های مه شکن، سیستم هشدار خروج از خط و سنسور دنده‌عقب تعبیه شده‌اند. 

در یک پله بالاتر مدل پرمیوم قرار دارد که از آینه‌های اتوماتیک، چراغهای جلوی خودکار، سنسور برف‌پاک‌کن، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ‌های روز و چراغهای عقب ال ی دی برخوردار است. مدل «اس ای پرمیوم» هم با سنسورهای پارک جلو و صندلی‌های گرم شونده، فرمان و صندلی‌های الکتریکی و سقف بازشونده شیشه ای پانوراما، بالاترین رده این خودرو را به خود اختصاص می‌دهد.

آی 20 خودرویی ایمن است و توانسته در آزمون اخیر موسسه ایمنی یورو انکپ چهار ستاره از مجموع پنج ستاره کامل را به‌دست آورد، موردی که نشان از سطح ایمنی بالای این خودرو دارد. 

در ضمن باید به این نکته توجه داشت که هیوندای این آزمایش‌ها را اخیراً و دیرتر از محصولاتی هم چون پژو 208 پشت‌سر گذاشته و مسلماً شرایط سخت‌تری را پشت‌سر گذاشته است.

فرمان بسیار سبک آی20 راندن این خودرو را در شهر راحت کرده، تکان‌های بدنه در ناهمواری‌های تیز شهر به خوبی کنترل شده و آی 20 بیش از آن که اسپورت باشد ایمن و خونسرد به نظر می رسد. 

این یعنی با اینکه آی 20 یک هاچ بک متوسط شهری است اما شما می‌توانید هنگام سواری با آن در نقاط پر چالش بیرون شهر و یا در راه‌ های پر پیچ ‌و خم با اعتماد به‌ نفس کامل برانید. 

هیوندای آی 20 گزینه مناسب برای کسانی است که «راحتی» را نسبت به هر ویژگی دیگر ترجیح می‌دهند. بسیاری از چاله‌هایی که ممکن است که در تمام قسمت‌های کابین فیستا احساس شوند، به‌خوبی توسط سیستم تعلیق i20 هضم می‌شوند

درباره قدرت، دینامیک و سطح عملکرد آی 20 حرف زیادی نمی توان زد. نسخه هندی این خودرو با دو پیشرانه 2/1 لیتری بنزینی 82 اسبی و 4/1 لیتری دیزلی 89 اسبی ارائه شده است و قاعدتا با چنین سطح قدرتی نمی توان انتظار معجزه داشت. 

البته برای انتقال نیرو در این دو نوع پیشرانه از گیربکس شش سرعته دستی استفاده شده که این موضوع می تواند یک نکته مثبت برای عاشقان رانندگی باشد. 

نمونه توربو ادیشن آی 20 هم گرچه به یک پیشرانه‌ بنزینی سه سیلندر و یک لیتری با قدرت 99 اسب بخار مجهز است و از سامانه توربو شارژ هم استفاده می کند اما سطح عملکرد چندان اسپرت و راضی کننده نیست. 

البته شتاب گیری خودرو در این مدل جسورانه تر بوده و با فشردن پدال گاز شاهد عملکرد جالبی هستیم. متوسط مصرف سوخت این مدل بالاتر از میانگین این کلاش و حدود 3/6 لیتر در هر صد کیلومتر است.



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: