bazarnews

کد خبر: ۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
آیا می‌نستید بدون پول می‌توانید از اینترنت کسب درامد داشته باشید؟ تنها کافی است مقداری خلاق باشید.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز اینترنت مخصوصاً برای کسب‌وکار ابزار بسیار مفیدی است.  هر کسی بدون پولی می‌تواند با استفاده از اینترنت شروع به کسب درآمد کند. هرکسی که تنها یک کامپیوتر در منزل داشته باشد. برای این کار هم به هیچ تجربه فنی نیز احتیاج ندارید. نیاز نیست بدانید چطور وب‌سایت درست کنید. به هیچ تجربه بازاریابی و تجاری نیز احتیاج ندارید. این کار به معنای واقعی آغاز کارآفرینی در اقتصاد است.
شما همچنین می‌توانید هرجایی که می‌خواهید زندگی کنید هر برنامه زمانی که تمایل دارید داشته باشید و بر اساس اینکه چقدر تمایل دارید سریع رشد کنید هرقدر که دوست دارید زمان بگذارید.
برخلاف تمام شغل‌های استارت آپی که نیاز به سرمایه بالا دارد این کار احتیاج به هیچ سرمایه‌ای ندارد. درواقع به دلیل خدمات رایگانی که در اینترنت وجود دارد شما می‌توانید کارهای خود را شروع کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید یک وبلاگ یا وب‌سایت به‌طور رایگان در Wordpress، بلاگفا داشته باشید یا می‌توانید به‌عنوان شخص ثالث برای وب‌سایت‌هایی همچون آمازون دیجی کالا و ... فعالیت کنید.
در اینجا 5 کسب‌وکاری که می‌توانید به‌طور آنلاین داشته باشید آمده است.
1-حمل‌ونقل قطره‌ای 
ایده اولیه پشت حمل‌ونقل قطره‌ای این است که به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک شما نیازی نیست موجودی بسیار بالا داشته باشید. 
این موضوع می‌تواند تمام هزینه‌های انبارداری که نیاز است برای محصولاتی که ممکن است هیچ‌گاه به فروش نرود حذف کند. به‌جای آن شما شرکتی دارید که حمل‌ونقل قطره‌ای انجام می‌دهد آن‌هم به این صورت:
1- شما فهرستی از محصولاتی که می‌خواهید برای فروش بگذارید را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید.
2- وقتی یکی از مشتریان شما خرید انجام می‌دهد شما محصول را از شرکت سوم با یک قیمت پایین‌تر می‌خرید 
3- آنگاه آن محصول را برای مشتری خود می‌فرستید.
خیلی راحت نبود؟ با حمل‌ونقل قطره‌ای شما محصولات گسترده‌ای را می‌توانید به دیگران پیشنهاد دهید و از این روش هزینه‌های عملیاتی برای کسب‌وکار شما بسیار پایین خواهد آمد. 
اما به‌هرحال حمل‌ونقل قطره‌ای یک مشکل بزرگ دارد و آن‌هم این است که نیاز دارید یک تأمین‌کننده معتبر داشته باشید و به آن اعتماد کافی وجود داشته باشد تا محصولات را به همان قیمتی که گفته‌اند ارائه‌ دهند. اگر محصولات دیر برسد یا کیفیت آن پایین باشد آنگاه این وسط ضرر خواهید کرد.
همچنین به دلیل اینکه این بازار بسیار رقابتی است حاشیه شما (تفاوت بین قیمتی که کالا را می‌خرید و قیمتی که محصول را به دست مشتری می‌رسانید) بسیار پایین است. اما بااین‌وجود همچنان یک کسب‌وکار آنلاین با هزینه‌های بسیار پایین است.

2- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته با تفاوت بسیار کمی شبیه حمل‌ونقل قطره‌ای است. 
نگاه دقیق‌تری به آن بی اندازیم.
از لحاظ تجارت الکترونیک شما لزوماً نیازی نیست از داشتن محصول سود داشته باشید و نگران حمل‌ونقل محصولات به مشتری باشید. درواقع در این روش هر محصول یک لینک مستقیم دارد و مشتری با کلیک کردن بر آن، به سایت فروشنده اصلی محصول هدایت می‌شود و شما نیز می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید. 
درواقع شما در این روش هیچ نقشی غیر از بازاریاب ندارید تنها کافی است که لینک محصول را در وب‌سایت خود قرار دهید و کاری کند که مشتری بر روی آن کلیک کند و شما از این طریق کسب درآمد داشته باشید. 
همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری کمی برای این کار نیاز است و ریسک کمی هم دارد. شما تنها کافی است با انواع روش‌های ایمیل مارکتینگ و بلاگینگ مشتری را در فرایند خرید وارد کنید و بعدازاینکه وی بر روی آن لینک کلیک کرد دیگر همه‌چیز از دست شما خارج می‌شود. سود این روش به سایت شریکی که با آن همکاری می‌کنید مربوط است و می‌تواند سودی بین 5 تا 25 درصد داشته باشد.
3-بلاگینگ 
اگر شما در موضوعی در اینترنت مهارت دارید یا به آن علاقه‌مند هستید که قطعاً این‌گونه است آن‌وقت آماده هستید که از یک بلاگ برای پول درآوردن استفاده کنید.  با خدماتی همچون بلاگر یا بلاگفا یا بسیاری از سایت‌هایی که وبلاگ رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهد به‌طور رایگان کسب‌وکار خود را شروع کنید. همچنین حتی می‌توانید با یک هزینه بسیار پایینی وب‌سایت خودتان را داشته باشید. 
ممکن است فکر کنید بلاگینگ تنها در مورد نوشتن مطلب است اما این کار فقط برای شروع است. شما می‌توانید عکس، ویدئو، لینک، اخبار یا مقاله به اشتراک بگذارید. 
چه موضوعی را پوشش دهید؟ هر چیزی که با چشم‌انداز شما همخوانی دارد. موضوعاتی همچون: چگونه...، 10 لیست برتر با هر چیزی که فکر می‌کنید خودتان به آن علاقه‌مند هستید و می‌خواهید  آن را در اختیار دیگران قرار دهید. 
اما به چه روش‌هایی ممکن است درآمد کسب کنید:
1- گوگل ادسنس (Google adsense): این‌ها تبلیغات بر حسب کلیک است که در بلاگ شما قرار می‌گیرد. هر زمانی که کسی بر روی یک تبلیغ کلیک می‌کند (که با موضوع سایت شما همخوانی دارد) شما چند سنت دریافت خواهید کرد اما این درآمد به مرور افزایش خواهد یافت.
2- بلاگ و شبکه‌ها: شما همچنین می‌توانید با شبکه تبلیغات مانند Blogad  کار کنید.
3- بازاریابی وابسته: تا به حال دیگر این راه را فهمیده‌اید. شما محصولی را در وبسایت خود قرار می‌دهید که به صفحه فروشنده اصلی محصول لینک شده است. هنگامی‌که بازدیدکننده بر روی محصول کلیک کرد و در سایت اصلی آن را خریداری نماید آنگاه پول بدست می‌آورید. 
در ادامه برخی راهنمایی‌ها برای بلاگینگ برای شما فراهم شده است.
1- شما باید محتوای مفید ارائه دهید. اگر وبلاگ شما کسل‌کننده باشد یا اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید در هر جای دیگری در دسترس باشد آنگاه هیچ کسی آن را نخواهد خواند. 
2- شما باید به طور منظم پست بگذارید. مردم تشنه چیزهای جدید هستند و بنابراین مطمئن باشید ویدئوها یا مقالات خود را با هر چارچوب زمانی که صلاح می‌دانید به روز کنید. اگر به صورت جسته و گریخته پست بگذارید قطعاً بازدیدهای خود را از دست می‌دهید.
3- خلاق باشید. وبلاگ شما قرار است پول در بیاورد. نمی‌توانید دائما موضوعات مختلف را امتحان کنید. یک موضوع مفید را انتخاب کرده و سعی کنید طوری قرار دهید که خوانندگان به شما و مطالبتان اطمینان داشته باشند.

4. ویدئو آنلاین
آیا اخیراً ویدئوهای یوتوب را دیده‌اید؟ قطعاً همین‌طور است زیرا یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های دنیا با بیش از 1 میلیارد بازدیدکننده است.  شما می‌توانید از یوتیوب برای کسب درآمد استفاده کنید. می‌توانید فیلمی تهیه کنید آن را در یوتیوب قرار دهید آنگاه به ازای بازدید آن درآمد خواهید داشت.  برای داشتن یک کانال یوتیوب خوب باید به‌طور منظم ویدئو قرار دهید و ویدئوهای مفید تولید کنید. ویدئوهایی که دیگران را اغوا کند تا آن‌ها را تماشا کنند. یکی از محبوب‌ترین و پر بازدید‌ترین ویدئوها مربوط به "let’s play” است. بازدیدکنندگان دیگران را هنگام بازی کردن با کامپیوتر یا کنسول‌های بازی تماشا می‌کنند. بازی‌کنندگان نیز راهنمایی‌ها و آموزش‌های ویژه‌ای برای رد کردن مراحل و غیره در اختیار دیگران قرار می‌دهند. 
البته به دلیل تحریم ایران توسط گوگل این روش درآمد کمی مشکل است. مگر اینکه شما اقوامی در خارج از ایران داشته باشید که کار شما تسهیل کنند. اگر هم ندارید نگران نباشید زیرا می‌توانید از اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده کنید. اینستاگرام همانند یوتیوب به ازای هر بازدید به شما پول نمی‌دهد اما اگر تعداد دنبال کننده‌ها و لایک‌های صفحه شما بالا رود با استفاده از تبلیغ خیلی راحت‌تر از یوتیوب کسب درامد خواهید کرد.
5- خدمات اطلاعاتی
یک کسب‌وکار اینترنتی لزوماً محصول فیزیکی را نمی‌فروشد. درواقع، اطلاعات محصولات دیجیتال یکی از راحت‌ترین راه برای کسب درآمد است. این محصولات می‌تواند شامل:
صوت: تله‌کنفرانس ضبط‌شده، مصاحبه، درس یا هر نوع مکالمه ضبط‌شده.
ویدئو: ضبط کردن صفحه‌نمایش درباره اینکه با یک برنامه چطور کار کنیم یا هر چیزی که می‌تواند اطلاعات مفید ارائه دهید.
متن: کتاب الکترونیک یا انواع راهنماهای سفر

در هر کدام از این طرح‌ها شما لازم است که خلاق باشید و تا زمانی که مفید باشد هر نوع و سبک از محتوایی که می‌خواهید را تولید کنید.
مهم نیست از کدام راه استفاده کنید. در هر صورت این روش منفعل است. یعنی می‌توانید همان‌طور که خوابیده‌اید پول در آورید زیرا محتوایی که در اینترنت قرار داده‌اید توسط دیگران خریداری و به فروش می‌رسد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که هر چند وقت یک‌بار حساب بانکی خود را چک کنید.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: