bazarnews

کد خبر: ۱۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
"سرژ سرکیسیان" رئیس جمهوری ارمنستان بر اهمیت مشارکت اقتصادی شرکت های اروپایی با ایران از دیدگاه ایروان تاکید و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
بازار نیوز - سرکیسیان گفت که ارمنستان برای کمک به توسعه همکاری ها بین اتحادیه اورآسیا با اتحادیه اروپا و ایران آمادگی کامل دارد.

خبرگزاری ارمن پرس روز چهارشنبه به نقل سخنان وی نوشت: ارمنستان پیشینه ارتباط تاریخی با ایران دارد و اکنون هم با توجه به روابط خوب دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ارمنستان عرصه خوبی برای ورود شرکت های اروپایی علاقه مند به بازار ایران است.

سرژ سرکیسیان همچنین اظهار کرد: ارمنستان ضمن توسعه همکاری های مثال زدنی منطقه ای با ایران، امکان تبدیل شدن به کوتاه ترین و امن ترین راهگذر بین بنادر دریای سیاه و خلیج فارس را دارد و گذرگاه شمال - جنوب نیز امکان انتقال بار از گرجستان به ارمنستان و سپس به ایران و همچنین اروپا را ممکن می کند.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: