bazarnews

کد خبر: ۲۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
میرسلیم: در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان "دولت ما به‌جای دولت تدبیر به دولت تکذیب تبدیل شده است"، گفت: دولت به‌جای تدبیر به حال واحدهای تولیدی درگیر حل مشکلات ۸۰ شرکتی بوده که برای خودشان است.
بازار نیوز - سیدمصطفی آقامیرسلیم ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان اینکه "دو‌سوم عمر من در دانشگاه‌ها، در خدمت دانشجویان صرف شده است"، اظهار داشت: به این دوسوم عمرم افتخار می‌کنم و کسب جایزه کتاب سال، ابتکار و اختراع، تولید ملی و ثبت مالکیت معنوی ایران را مدیون زحمات دانشجویان هستم. امروز بر مبنای تجربه مؤثر و مفیدی که داشتم و با اتکای همکاری تحصیل‌کرده‌ها و متخصصان کشور، تمام مشکلات ما قابل حل به‌دست جوانان متخصص است.

وی تصریح کرد: در 20 سال گذشته، وقت خود را برای اثبات این نکته که می‌توانیم رو پای خودمان ایستاده و به جایگاه جهانی مطلوبی دست یابیم، صرف کرده‌ام. خودمان می‌توانیم از پس مشکلات برآییم، این باور، نکته اصلی پیشرفت کشور ماست و می‌توانیم ضمن تعامل با جهان، علم این کشورها را استخراج کنیم و آنچه لازم است، جمع‌آوری و بین دانشجویان پخش کنیم. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برون‌گرایی بر مبنای اقتدار باید صورت گیرد، ادامه داد: پس از برجام با دولت مذاکره کردم و گفتم که "کسانی را با خودتان به این مذاکره ببرید که حرفی را برای گفتن داشته باشند وگرنه به ما به‌چشم مصرف‌گرا نگاه خواهند کرد".

وی افزود: باید دست‌به‌دست با جوانانِ متخصص و تحصیل‌کرده، اثبات کنیم که ‌می‌توانیم و جای دل‌نگرانی نداریم که حتی سخت‌ترین تحریم‌ها، به‌دست ایرانیان قابل ردشدن است و با کسانی که پرچم‌داری انقلاب اسلامی را پذیرفتند، از پس تمام تحریم‌ها برخواهیم آمد.

میرسلیم با ابراز اینکه "وقتی شنیدم برای حل مشکل آب به بیگانه دست دراز می‌کنند، رنج بردم"، ادامه داد: ملت رشید ایران زنده است و روی پای خودمان ایستادیم و می‌توانیم از قابلیت‌های جوانان تحصیل‌کرده کشورمان استفاده کنیم و اعتقاد دارم از پس مشکلات برمی‌آییم و حتی می‌توانیم معجزه بیافرینیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس معجزه الهی بود، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با تحریم سرسختانه‌ای مواجه بودیم که جوانان مستقلاً بدون نیاز خارجی تولید و ابداع کردند و در مقابل جبهه‌های جهانی پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه "هم‌اکنون قدرت‌های جهان ناله ضعف در مقابل موشک‌هایمان نشان می‌دهند"، ادامه داد: چاره مسائل و مشکلات ما کوشش و فعالیت علمی و پژوهش داهیانه است ولی حیف که قدر ندانستند؛ ما چند هسته دانش‌بنیان تشکیل دادیم و به همین دولت گفتیم "به‌عنوان الگو گسترش بدهید و خودتان را علیل و ذلیل نشان ندهید و خارکننده وارد مذاکرات نشوید، بلکه باید از موضع قدرت وارد شوید".

میرسلیم با ابراز اینکه "به دولت گفتیم تمام شناخت و علم خودمان را مخلصانه در اختیار شما می‌گذاریم تا با اقتدار بروید"، ادامه داد: متأسفانه این اتفاق رخ نداد چرا که این باور در بدنه دولت وجود نداشت. بر مبنای تشخیص ناقص به‌جای مبارزه با رکود، توجه به تورم صورت گرفت و امروز شاهد تعطیلی کارگاه‌ها، کارخانجات و بیکاری جوانان بیکار هستیم و تحصیل‌کرده‌ها نیز از آینده مأیوس هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ماشین‌سازی تبریز با این‌همه قدمت و افتخار در آستانه تعطیلی است، ادامه داد: این مسئله برای‌مان مایه ننگ است و باید از دولت پرسید "چرا انکار و تکذیب کرده و در میان مردم روش غلط را انتخاب می‌کنید؟" دولت به‌جای دولت تدبیر به دولتِ تکذیب تبدیل شده، دولت به‌جای تدبیر به حال واحدهای تولیدی، درگیر حل مشکلات 80 شرکتی است که مال خودشان است.

وی با تذکر اینکه "برای حل مسائل کشور همه وجود را باید بگذاریم و از جوانان پرشور متعهد و متخصص استفاده کنیم"، ادامه داد: مشکلات بر مبنای دانش کاربردی، تجربه مفید، اخلاق حرفه‌ای؛ به‌عبارتی دیگر با بازی‌نکردن با شعور مردم حل می‌شود. چرا باید شب انتخابات یارانه را تقسیم کنید و این‌قدر مردم را حقیر فرض کردید؟ این ملت شریف و گرانقدر است که در دنیا چنین ملتی وجود ندارد، چرا با سلسله مسائل مالی ملت را خرد می‌کنید؟

میرسلیم تصریح کرد: چرا پروژه‌هایی را که ناقص است اکنون افتتاح می‌کنید، خوب نبود می‌گذاشتید بعد از انتخابات؟ من کسی نیستم که با بی‌ادبی و گستاخی رفتار کنم و در مناظره احترام همه را حفظ کردم و گاهی در قبال حق مردم، تندی کردم، پای حق مردم ایستادم چرا که اقتدار ما به علم و تقوا است نه بی‌نزاکتی.

وی همچنین به سند 2030 اشاره کرد و گفت: از سال 83 در جهت تعالی این کشور اسناد متعددی تدوین و تصویب شد و این اسناد درجه یک بودند که با کمال تأسف یک سند هم به اجرا گذاشته نشده است. یک‌دفعه پای سند 2030 به میان آمد و فاش کردند که دولت تن به اجرای آن داده است. اسنادی که خودمان تدوین کردیم بر مبنای توحید بود ولی سند یونسکو اصلاً قابل قبول نیست و مبنایی از لحاظ فکر سکولاریسم و لیبرالیسم دارد و خبری از معنویت، عدالت‌جویی و کرامت بشر نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه "ما در مقابل ظلم باید بایستیم"، ادامه داد: با اجرای این سند نمی‌توان ندای حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، خداجویی و ایرانی‌بودن از ایران سرداد و این حاصل خودشیفتگی، خودباختگی و عدم‌خودباوری است.

وی با اشاره به احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: دریاچه ارومیه اهمیت زیستی مهمی دارد و اشتباهات‌مان تنها با راه‌حل علمی حل‌شدنی است. دولت یازدهم می‌گوید "دریاچه را احیاء کردیم" که باید گفت باران امسال زیاد باریده و کار شما نیست و باید کار علمی و پایدار صورت گیرد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: