bazarnews

کد خبر: ۲۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی شاخص‌های پیش نگر نشان می‌دهد که مسکن درآستانه رشد قرار دارد.
بازار نیوز -  عباس آخوندی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در بحث باز آفرینی شهری و بافت ها‌ی فرسوده و اصلی‌ترین بحث ایجاد فضای عمومی در سطح شهر است گفت: باید مردم دراین فضا‌ها هویت پیدا کنند و نسبت به زندگی در بافت‌ها حس تعلق بیشتری پیدا کنند.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیایش گاه مساجد و بقاع متبرکه و آب انبار‌ها مراکز عمومی وحتی برخی از ارضی در اختیار موقوفه است.
 
آخوندی افزود: یکی از بحث‌های مهم برای بازآفرینی شهری این است که اماکن موقوفه‌ای که جنبه مذهبی یا خدمات عمومی دارنددر اولویت باز آفرینی قرار گیرند.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اوقاف در زمینه بازآفرینی هم امکانات لازم را دارد و در صورتی که در جریان کلی باز سازی نیازهای را داشته باشند از طرف دولت کمک می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در تمامی استان‌ها و مراکز ستاد باز افرینی شهری وجود دارد افزود: طبق این تفاهم نامه موضوع همکاری موقوفات و سیستم اجرایی کشور برای بهره وری بیشتر از موقوفات در جریان باز آفرینی شهری در دستور کار ملی قرار می‌گیرد و در تمام سطوح مورد بحث قرار می‌گیرد.
 
آخوندی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد موقوفات، موضوع بهره وری را مورد توجه قرار داده اند و در جاهای که لازم است اوقاف اختیاری داشته باشد شرایط لازم را فراهم کرده است.
 
وی یادآور شد: سازمان اوقاف از طریق این امکان عمومی را وارد سیستم باز آفرینی شهری کنیم و یک اتفاق بزرگی در این بخش رخ می‌دهد.
 
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه وقتی وارد بحث تاریخی ایران می‌شویم تمامی بافت‌های فرسوده و تمامی ساختمان‌های با ارزش تاریخی مشاهده می‌شود که بخشی از آن‌ها موقوفه است بنابراین مشخص است که وقف یک اقدام کلیدی در کشور به شمار می‌رود.
 
وی تصریح کرد: دبیر خانه‌ای در این خصوص ایجاد کردیم. ابلاغیه را صادر کردیم تا شاهد یک حرکت مستمر برای آنکه موقوفات بتا شرایط امروز هم ساز شود.
 
در ادامه عباس آخوندی درخصوص وضعیت بازار مسکن در کشور گفت: تمامی شاخص‌های پیش نگر نشان می‌دهد که مسکن درآستانه رشد قرار دارد و با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته یک جریان سوداگری بسیار گسترده در بازار مسکن ورود پیدا کرد و این جریان منجر به ساخت ۴ میلیون ۶۰۰ هزار واحد خالی از سکنه شد.
 
وی افزود: بخش مسکن بیشترین لطمه ناشی از سیاست‌های غلط را خورده است، اما تمامی آمار‌ها نشان می‌دهد که مسکن در آستانه رشد قرار دارد.
باشگاه
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: