bazarnews

کد خبر: ۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از افزایش وام دانشجویان دکتری در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش حداقل 30 درصدی مبلغ وام دوره‌های دکتری، در سال جاری تعداد بیشتری از دانشجویان دکتری از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.
بازار نیوز- دکتر وحید احمدی روز دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین گردهمایی روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در جمع خبرنگاران افزود: با وجود مشکلات اعتباری که در سال‌های گذشته داشتیم، با تمهیداتی که در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نظر گرفته شده، برای سال جدید مبلغ وام دانشجویان دکتری افزایش حداقل 30 درصدی خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مبلغ وام دانشجویان دکتری که پروژه‌هایی عادی داشتند، ماهانه 500 هزار تومان و آنهایی که بر روی پروژه‌های کاربردی فعالیت می‌کردند، 600 هزار تومان بود که افزایش مبلغ وام ظرف یکی‌، دو ماه آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. 

احمدی وضعیت پارک‌های علم و فناوری کشور را رو به رشد توصیف کرد و گفت‌: اکنون در تمام استان‌ها پارک علم و فناوری داریم ولی رده‌بندی آنها متفاوت است، به طوری که برخی از آنها قدیمی‌تر و صاحب تجربه هستند و برخی مرحله شکل‌گیری را می‌گذرانند.

معاون وزیرعلوم از تلاش این وزارتخانه برای افزایش بودجه و همچنین اخذ مجوزهای ساخت و ساز برای پارک‌های در حال رشد خبر داد و گفت: خوشبختانه در ردیف بودجه امسال دولت عددی را برای توسعه پارک‌ها در نظر گرفته است که امیدواریم با تحقق آن مشکلات پارک‌های علم و فناوری به لحاظ ساخت و ساز برطرف شود. 

وی از صندوق‌های پژوهش و فناوری به‌عنوان یکی از ابزارهای اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌ها یاد کرد و گفت: خوشبختانه موضوع ایجاد این صندوق‌ها به لحاظ قانونی مرتفع شده و تعداد آنها نیز رو به افزایش است. 

به گفته احمدی، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های سرمایه‌گذار و صندوق‌های بزرگ خصوصی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات دانش بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم با پیوند دادن صندوق‌های سرمایه‌گذار خصوصی با شرکت‌های دانش بنیان، به نوعی تحریک تقاضا و تحریک فضای سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند. 

وی به ابلاغ قانون معافیت مالیاتی حقوقی اعضای پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند نقطه قوت بزرگی برای پارک‌ها محسوب شود.
ایرنا


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: