bazarnews

کد خبر: ۳۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها آن دسته از بیمه‌شدگان بیمه سلامت که دفترچه‌های رایگان دریافت کرده‌اند می‌توانند از خدمات دولتی بیمارستان‌ها و مراکز بخش دولتی استفاده کنند.
بازار نیوز - منوچهر جمالی درباره مباحث مربوط به دفترچه‌های بیمه سلامت که موجب نارضایتی بخشی از اقشار مردم شده بود، گفت: بیمه سلامت چهار نوع دفترچه در اختیار مردم گذاشته که یک گروه از آن، افرادی هستند که تاکنون هیچگونه بیمه‌ای نداشته‌اند و زمانی که اعلام شد، رایگان بیمه شدند، البته افراد دیگری هم بودند که بیمه‌های خود را رها کرده و در زیرمجموعه این نوع از بیمه‌ها قرار گرفتند.

وی با تاکید بر این‌که، این دفترچه‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت، بیان کرد: از ابتدا هم قرار بود که بیمه‌شدگان این نوع از بیمه سلامت، در بیمارستان‌های دولتی خدمات دریافت کنند. بعد از این که دفترچه‌ها تحویل مردم شد، قرار بود در این مورد تفاوتی قائل نشوند و مشکلات مردم تا حدودی حل شود که به طرح تحول سلامت هم کمک کرده باشند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بنابراین، این نوع دفترچه‌ها که رایگان در اختیار مردم قرار گرفته بود را در همه جا پذیرفتند، اما با مراجعه به بخش خصوصی تقریبا هزینه سنگینی بر دوش بیمه سلامت گذاشته شد، این در حالی بود که خدمات این گروه از دفترچه‌های بیمه سلامت در راستای خدمات مراکز دولتی باید ارائه می‌شد.

وی با تاکید بر این که در این مورد به هیچ وجه بحث عدم اعتبار دفترچه‌ها و یا عدم ارائه خدمات مطرح نیست، گفت: با توجه به این که بیمه‌شدگان باید از مراکز و بیمارستان‌های دولتی خدمات دریافت می‌کردند اما مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی و هزینه سنگینی که بر دوش بیمه سلامت تحمیل شد، قابل پرداخت نبود، بنابراین بیمه سلامت تصمیم گرفت برای دفترچه‌هایی که رایگان تحویل داده شده، خدمات دولتی ارائه دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس در ادامه تصریح کرد: وظیفه وزارت بهداشت و دولت این است که بیمارستان‌های دولتی را برای ارائه خدمات توانمند کنند، زیرا در حال حاضر مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستان‌های دولتی به حدی است که دیگر قدرت تهیه دارو، تجهیزات پزشکی، پرداختی به پزشکان و پیمانکاران را نداشته و برایشان مشکل است.

جمالی همچنین افزود: اخیرا در جلسه‌ای که روسا و اعضای کمیسیون‌های بهداشت و برنامه، مسئولانی از بیمه سلامت، تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند، بدهکاری‌ها و طلبکاری‌های وزارت بهداشت مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، نهایتا مقرر شد تصمیم‌هایی در راستای اجرای طرح تحول سلامت در مورد سیستم ارجاع، پزشک خانواده و پرونده‌های الکترونیک سلامت اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابراز عقیده کرد: پرونده الکترونیک سلامت سبب می‌شود پرت هزینه‌ها کم شده و اقدامات تشخیصی و پاراکلینیکی در حد نیاز مردم برایشان انجام شود، ضمن این‌که از هدررفت منابع هم جلوگیری خواهد شد تا اعتبارات در مسیری که قانون برنامه ششم برای وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت تعیین کرده، هزینه شود.
ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: