bazarnews

کد خبر: ۳۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

در روزگاری که اقتصاد و معیشت دغدغه افراد جامعه شده و کتاب دیگر اولویت نیست، کسانی هستند که هنوز دغدغه مطالعه دارند و فرهنگ کتاب‎خوانی را تبلیغ و ترویج می‎کنند؛ اسماعیل آذری‌نژاد طلبه جوانی است که ماشین شخصی‌اش را مملو از کتاب کرده و همانند کتابخانه سیاری آن را به دورافتاده‌ترین نقاط کشور که از همه لحاظ محروم هستند می‌برد؛ با لباس روحانیت روستا به روستا می‌رود و برای بچه‌ها کتاب و قصه می‌خواند، همان نقاطی که شاید کمتر کسی مسیر و راهش به آنجا افتاده باشد، کتابخانه بنا می‌کند، وی حتی در گذشته از مدادهای رنگی کودکش برای نقاشی کشیدن استفاده کرده تا کودکان با یک نقاشی و در آمیختن رنگ‎ها شاد شوند و در شادی کودکانه آنها سهیم باشد. 
«رنگ، بازی و نشاط» هدف اول و آخر اسماعیل آذری است. شروع قصه‌هایش بچه‌ها را دورهم می‌نشاند و همه کمک می‌کنند تا بهترین کلاس قصه‌گویی، کارش را شروع کند و اینجا تازه اول داستان است...
حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد از جمله افرادی است که دغدغه و تلاشش رشد فکری کودکان ساکن در روستاها و مناطق محروم و صعب‎العبور است. وی متولد سال ۵۸ و ساکن شهرستان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است. او علاوه بر تحصیلات حوزوی، کارشناسی جامعه‌شناسی و ارشد عرفان را در دانشگاه خوانده، مدرس حوزه علمیه و پنج سالی است با شعار «قصه، توپ و رنگ» تمام تلاش خود را بر فعالیت در محور کتاب کودک قرار داده است.

برچسب ها: روحانی ، قصه‌گویی ، کتاب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: