bazarnews

کد خبر: ۳۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با اقتصادآنلاین خبر داد:
هر ساله وزارت جهاد کشاورزی تعداد جدیدی مجوز تاسیس مرغداری صادر می‌کند این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل مهم نوسانات قیمت مرغ و نابسامانی در تولید و بازار آن، صدور مجوزهای تاسیس بی‌برنامه و بی‌قاعده است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از اقتصادآنلاین؛ صدور مجوزهای جدید در حالی که تعدادی زیادی از مرغداری‌ها غیر فعال‌اند و ظرفیت آن‌ها خالی مانده است. این موضوع که به شدت مورد اعتراض مرغداران است از نظر کارشناسان نیز هدر رفت سرمایه به شمار می‌رود.

اما دلیل صدور مجوزهای جدید با وجود هشدار کارشناسان چیست؟ چرا به جای صدور مجوزهای جدید مرغداری‌های غیرفعال موجود که سرمایه‌گذاری زیادی نیز برای آن‌ها انجام شده راه اندازی نمی‌شود؟

رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، معتقد است به هر حال نمی‌توان صدور مجوزها را به طور مطلق متوقف کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر لزوم اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، می‌گوید: این افراد با تحصیلات عالی می‌خواهند راه جدیدی را آغاز کنند و نیاز به شغل دارند که باید زمینه آن آماده شود.

رضایی تاکید می‌کند: با این هدف برای طرح‌های پیشنهادی که برگشت سرمایه و سودآوری داشته باشد مجوز صادر و حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده باید برنامه و اهداف جدید را دنبال کنند، می‌افزاید: به طور مثال راه اندازی زنجیره تولید یا پرورش نژاد خاص را در بر بگیرد.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست به جای ایجاد ظرفیت جدید مرغداری‌های موجود ساماندهی و فعال شوند، گفت: برای مرغداری‌های که غیر فعال شده اند نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده است تا در صورت امکان به چرخه تولید برگردند.

معاون وزیر در ادامه تاکید می‌کند: در هر حال مانند هر صنف دیگری خروج تعدادی از واحدهای تولیدی از چرخه تولید اجتناب ناپذیر است.

رضای در پایان توان سرمایه‌گذاری و عملکرد آن‌ها را در حذف واحدهای غیر فعال موثر دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور هم اکنون بیش از 5 هزار واحد مرغداری غیر فعال هستند که نیاز به حمایت دولت برای راه اندازی دارند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: