bazarnews

کد خبر: ۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
خبرنگار «بازارنیوز» کسب اطلاع کرد؛
بنا به شنیده های خبرنگار بازارنیوزاز مجلس شورای اسلامی، علیرغم تصویب ۹۰ منطقه آزاد و ویژه در روز یکشنبه، پیشنهادهای جدیدی توسط دولت و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی در دست بررسی می باشد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : بنا به شنیده های خبرنگار بازارنیوز از مجلس شورای اسلامی، علیرغم تصویب 90 منطقه آزاد و ویژه در روز یکشنبه، پیشنهادهای جدیدی توسط دولت و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی به منظور ایجاد چند منطقه آزاد و ویژه دیگر، جهت تصویب طی هفته آینده در صحن علنی در دست بررسی می باشد.

علیرغم مشکلات بسیار زیاد مناطق آزاد نظیر قاچاق کالا و مخالفت اغلب کارشناسان اقتصادی با افزایش این مناطق، گویا برخی نمایندگان فرصت را مناسب دیده و در پی تصویب مناطق آزاد و ویژه مورد نظر خود هستند. این رایزنی ها در سال منتهی به انتخابات مجلس، شائبه تبلیغاتی بودن تصویب این مناطق را به همراه دارد.

گفتنی است لاریجانی در جلسه روز یکشنبه و پس از تصویب 90 منطق آزاد و ویژه جدید گفته بود :ایجاد هرگونه منطقه آزاد بار مالی داشته و نمایندگان نمی‌توانند در این خصوص پیشنهاداتی را ارائه کنند مگر اینکه دولت در لایحه موضوع را مطرح کند بنابراین پیشنهادات اینچنینی در خصوص ایجاد مناطق آزاد قابل طرح نیست و بار مالی دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: