bazarnews

کد خبر: ۳۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد و نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین بالا گرفته است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت.

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا که در جلسه قبل 0.4 درصد کاهش یافته بود، امروز هم با 0.1 درصد افت به 1194 دلار و یک سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد کاهش به 1199 دلار و 80 سنت رسید.

به گزارش بازارنیوز به نقل از تسنیم، میزان افزایش فرصت های شغلی در آمریکا در ماه اوت شتاب گرفته و رقم دستمزدها بیشترین رشد سالانه در طی 9 سال اخیر را به ثبت رسانده است. این آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر بالا برود. این سومین افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی خواهد بود.

رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس در این باره گفت، فدرال رزرو باید تا اواسط سال 2019 به افزایش نرخ بهره ادامه بدهد و آن موقع باید تصمیم بگیرد که آیا این کار را متوقف کند یا نه.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه هشدار داد که این آمادگی را دارد که بر کل کالاهای وارداتی از چین تعرفه وضع کند.

با توجه به در پیش بودن نشست بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس در این هفته، سرمایه گذاران تحولات این دو نشست را به دقت دنبال می کنند. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا از آمادگی خود برای کاهش خرید اوراق قرضه خبر دهد.

در طی افت قیمت ها، خرید فیزیکی طلا در طی هفته گذشته در بازارهای مهم آسیایی افزایش داشت. میزان خرید طلا در هند در آستانه فصل جشنواره های مختلف در این کشور، افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: