bazarnews

کد خبر: ۳۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
بازارنیوز بررسی می‌کند:
رحمانی، اسلامی، شریعتمداری و دژپسند گزینه‌های پیشنهادی حسن روحانی برای وزراتخانه‌های صمت، مسکن، رفاه و اقتصاد و دارایی هستند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : حسن روحانی امروز رضا رحمانی، محمد اسلامی، محمد شریعتمداری و فرهاد دژپسند  را به عنوان گزینه های  وزراتخانه های صمت، مسکن، رفاه و اقتصاد و دارایی معرفی کرد. سابقه فعالیت های 4 گزینه پیشنهادی را در ذیل می خوانید : 

 

 

رضا رحمانی (زاده ۱۳۴۵ تبریز) سیاستمدار ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، فعالیت می‌کند. وی پیشتر در ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده تبریز در مجلس حضور داشت و در دوره نهم نیز ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.

۴ وزیر پیشنهادی روحانی را بیشتر بشناسید

رحمانی پیش از نمایندگی در مجلس، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، همچنین مدیرکل بازرسی و مدیرکل اداری مالی استاندری آذربایجان شرقی را در کارنامه سیاسی و شغلی خود دارا بود.

 

محمد شریعتمداری سیاستمدار ایرانی و وزیر صنعت، معدن و تجارت است. او معاون سابق اجرایی رئیس‌جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است.

۴ وزیر پیشنهادی روحانی را بیشتر بشناسید

او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده‌است. وی از حامیان محمدی ری شهری در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ بود. او در حال حاضر مشاور سید علی خامنه‌ای رهبر ایران[نیازمند منبع] و از سال ۱۳۸۵ تاکنون به حکم رهبر ایران عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا هم‌اکنون وزیر وزارت صنعت معدن تجارت در دولت دوازدهم می‌باشد.  سید عطاءالله صالحی شوهر خواهر اوست.

 

فرهاد دژپسند اقتصاددان ایرانی، دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. او معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت یازدهم بوده و در حال حاضر رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری می‌باشد.

۴ وزیر پیشنهادی روحانی را بیشتر بشناسید

بسیاری از فعالان نظام برنامه‌ریزی ایران فرهاد دژپسند را برآمده از بدنه کارشناسی و نهضت برنامه‌ریزی کشور و به عبارتی «فرزند برنامه ریزی» نامیده‌اند. استقلال فکری، ارزشگذاری به اصالت کارشناسی در کنار قدرت تفکر کلان نگر و همچنین اعتقاد عملی به نظرات کارشناسی که ریشه در بررسی‌های عمیق میدانی دارد، در کنار پرهیز از بخشی نگری در فرایند تدوین برنامه‌های توسعه، بودجه ریزی عملیاتی و سایر برنامه‌های ملی از ویژگی‌های این کارشناس قدیمی در نظام برنامه‌ریزی کشور است.دژپسند در دولت هشتم معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی بود و طی یک دوره یکساله (۱۳۸۴_۱۳۸۵) نیز معاونت تولیدی این سازمان بر عهدهٔ او بوده‌است.

 

 

محمد اسلامی از آبان 96 استاندار مازندران است.

۴ وزیر پیشنهادی روحانی را بیشتر بشناسید

وی دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکاست و در سال 1383 نیز مدرک MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک را از دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف دریافت کرده است.

معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران، قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا، رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران از دیگر سمت‌های محمد اسلامی بوده است.

اسلامی هم‌چنین عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و مدرس دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: