bazarnews

کد خبر: ۴۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
قیمت سوخت در ژاپن به بالاترین میزان خود در ۳.۵ سال اخیر رسیده است. با توجه به گزارش هفته اخیر آژانس انرژی و منابع ملی، قیمت بنزین معمولی در ژاپن به لیتری ۱۵۲.۱ ین ژاپن (۱.۳ دلار) رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : قیمت سوخت در ژاپن به بالاترین میزان خود در 3.5 سال اخیر رسیده است. با توجه به گزارش هفته اخیر آژانس انرژی و منابع ملی، قیمت بنزین معمولی در ژاپن به لیتری 152.1 ین ژاپن (1.3 دلار) رسید که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافت. بیشترین قیمت بنزین در ژاپن مربوط به استان ناگاساکی است که در آن بنزین با قیمت 161 ین (1.4 دلار) به فروش می رسد.

یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت سوخت در ژاپن، افزایش قیمت نفت اوپک از ابتدای سال 2017 است. به علاوه، تنشهای رخ داده در خاورمیانه مانند خروج ترامپ از توافقنامه هسته ای با ایران و تمدید تحریمهای ایران، قیمت سوخت را افزایش داده است. حدود 5 درصد نفت خام مورد نیاز ژاپن از ایران وارد می شود و پالایشگاههای ژاپنی، مقامات دولتی را متقاعد کردند که با آمریکا در مورد اجازه واردات نفت از ایران، پس از دوران تحریم مذاکره کند.

افزایش عجیب قیمت سوخت در ژاپن + اینفوگرافیک

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: