bazarnews

کد خبر: ۴۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
سرعت اتوماسیون صنعتی در اغلب کشور‌های توسعه یافته در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۵ به ازای هر ۱۰۰۰۰ کارمند، ۶۶ ربات به کار گرفته شده بود که این عدد در سال بعد به ۷۴ رسید.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز : در هفته جاری ژاپن در توکیو میزبان مسابقات جهانی رباتیک بود. رباتهایی از سرتاسر جهان برای بردن جایزه 100 میلیون ینی (875 هزار دلاری) این مسابقات گرد هم آمدند.

استفاده از ماشین به جای انسان در دنیا گسترش یافته است. اطلاعات فدراسیون بین المللی رباتیک نشان می دهد که سرعت اتوماسیون صنعتی در اغلب کشورهای توسعه یافته در حال افزایش است. در سال 2015 به ازای هر 10000 کارمند،66 ربات به کار گرفته شده بود که این عدد در سال بعد به 74 رسید.

در اروپا میزان استفاده از رباتها 99 ربات به ازای هر 10000 کارمند است. این مقدار برای قاره های آمریکا و آسیا به ترتیب 84 و 63 است. چین در تکنولوژی استفاده از ربات صنعتی در رتبه نخست دنیا قرار دارد، اما هیچ کشوری به اندازه کره جنوبی از ربان صنعتی استفاده نمی کند.

در سال 2016، در کره جنوبی به ازای هر 10000 کارمند، از 631 ربات در بخش صنعتی استفاده می شد. عمده کاربرد این رباتها نیز در بخشهای الکترونیک و کارخانه ها بود. 90 درصد رباتهای سنگاپور در بخش الکترونیک نصب شده اند و این کشور از نظر استفاده از ربات صنعتی در رتبه دوم دنیا قرار دارد. آلمان و ژاپن نیز در رتبه های بعدی قرار دارند. نکته جالب توجه این است که ژاپن تولید و عرضه 52 درصد از رباتهای جهان را به عهده دارد.

سنگاپور، در استفاده از ربات صنعتی از آمریکا و آلمان جلو زد + اینفوگرافیک

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: