bazarnews

کد خبر: ۴۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
رویترز به نقل از چند تاجر خبر داد:
جای بسی سوال دارد که وقتی تبادلات مالی به یوآن انجام شده، چطور مشمول تحریم‌های آمریکا شده است و البته مهم‌تر اینکه چطور به پیشواز تحریم‌ها رفته است. این اقدام همچنین واکنش مسئولین بانک مرکزی کشور را نیز می‌طلبد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : چهار منبع مرتبط با موضوع تحریم های ایران به رویترز گفتند که بانک کونلون چین که مجرای کلیدی چین برای انجام معاملات مالی با ایران بود، تحت فشار تحریم‌های قریب‌الوقوع آمریکا، خدمات مالی خود به جمهوری اسلامی ایران را متوقف می کند.

جای تعجب است بانکی که برای ساماندهی روابط بانکی ایران با چین در دوره تشدید تحریم‌ها علیه ایران و با هدف دور زدن تحریم‌ها در زمان احمدی‌نژاد ایجاد شد و سرمایه اولیه این بانک از ارز فروش نفت ایران به چین که در چین بلوکه شده تأمین شده ‌است، دست به چنین اقدامی بزند. از طرف دیگر، فعالان اقتصادی کشورمان از بانک کونلون گله مندند که بیشتر ناشی از تلاش این بانک برای مبادله با یوآن و اجتناب از مبادله با یورو و دلار است. این مسئله باعث شده هزینه‌ها و کارمزدهای خدمات بانکی در این بانک بیشتر و شرایط برای تجار ایرانی سخت شود.

با این فروض این اقدام مسئولین این بانک چینی جای بسی سوال دارد که وقتی تبادلات مالی به یوآن انجام شده، چطور مشمول تحریم های آمریکا شده است و البته مهم تر اینکه چطور به پیشواز تحریم ها رفته است. این اقدام همچنین واکنش مسئولین بانک مرکزی کشور را نیز می طلبد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: