bazarnews

کد خبر: ۴۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
یک کارشناس پولی و بانکی مطرح کرد:
عبدالخالق سجادی گفت: عمده مطالبات معوق بانک‌ها مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری اعم از خرد و کلان در سطح کشور است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : عبدالخالق سجادی گفت: حجم بالایی از مطالبات معوق بانکها از طریق بانک های تجاری پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: مدیریت نظارت بر طرح های سرمایه گذاری از سوی بانک ها درست نبوده در نتیجه منجر به بروز پدیده مطالبات معوق شده است.

این کارشناس پولی و بانکی گفت: فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات در شقوق مختلف نیاز به تخصص های لازم دارد.

وی افزود: برای سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف طرح یابی و کارآفرین یابی از سوی بانک ها ضرورت دارد.

سجادی اظهارداشت: یکی از بزرگترین ضعف های ساختار بانکی ایران پس از انقلاب انحلال بانک های توسعه ایی و واگذاری کارها به بانک های تجاری بوده است.

وی گفت: بانک های تجاری در یک دوره ۱۰ تا ۲۰ ساله به دلیل کم تجربه گی و ناتوانی بر طرح های سرمایه گذاری بالاخره دوران را سپری و در نهایت مبالغ زیادی از منابع مورد پرداختی به عنوان مطالبات معوق در جامعه برجا مانده است.

این کارشناس پولی و بانکی افزود: برای برون رفت از این وضعیت باید طرح های سرمایه گذاری راکد بانک های تجاری در قالب مدل واگذاری و تقسیط به بانک های توسعه ایی یا به افراد کاردان و کار آفرین واگذار شود.

وی اذعان داشت: وظیفه اصلی بانک های تجاری ایجاد ضریب فزآینده پولی و اعتبارات اسنادی برای اقشار مختلف جامعه است که متاسفانه در این حوزه بسیار ضعیف عمل شده است.

سجادی در ادامه یادآورشد: این بانک ها باید به سمت وظایف اصلی خود یعنی صدور ضمانت نامه ها، ایجاد تعهدات اسنادی و نظایر این حرکت کنند.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: