bazarnews

کد خبر: ۴۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد:
نماینده مجلس گفت: تعامل و همگرایی خوبی در کمیسیون به وجود آمده، پیش بینی ما این است که رحمانی بتواند رای بیاورد و حوزه صنعت را متحول کند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز : در پی معرفی رضا رحمانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت، با سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم تا نظرش را در مورد رحمانی جویا شویم. مشروح این گفتگو را می خوانید :

بازارنیوز: نظرتان در ارتباط با آقای رحمانی که برای تصدی وزارت صمت معرفی شدند، چیست؟

آقای رحمانی توانمندی خوبی دارند و به نظر ظرفیت رای آوری هم دارند. ایشان 3 دوره نماینده مجلس و 2 دوره رئیس کمیسیون صنایع بودند. تعامل خوب و نگاه راهبردی دارند. روز یک شنبه در کمیسیون صنایع مجلس حاضر شدند و به سوالات نمایندگان در حوزه های متفاوت پاسخ دادند و در بخشی هم صحبت‌ها و دیدگاه‌های خودشان را بیان کردند. تعامل و همگرایی خوبی در کمیسیون به وجود آمده، پیش بینی ما این است که ایشان بتوانند رای بیاورند و حوزه صنعت را متحول کنند.از جمله سوالات کلیدی و اساسی کمیسیون صنایع حوزه خودرو بود که ایشان قول دادند که بتوانند به خوبی در این عرصه ورود کنند مخصوصا تصدی گری دولت را در حوزه خودرو کوتاه کنند.

بازارنیوز: ایشان برنامه های مدونی برای حوزه خودرو دارند؟

بله. در ارتباط با مبارزه با رانت بحثی داشتند، بخشی از آن پیگیری سامانه تولید کالا بود که از تولید تا مصرف رصد شود.یک بخش تقویت حوزه معدن بود.بخشی درباره فعال سازی صنایع نیمه فعال بود.برنامه ویژه ای هم برای مناطق محروم و بیکار کشور و ایجاد قطب های حوزه صنعت خودرویی در چند منطقه کشور بود.

یک بخش هم در ارتباط با کسب و کارهای نو بود که ایشان تاکید کردند باید به سمت‌شان برویم تا بتوانیم این‌ها را فعال کنیم. بخشی هم کسب و کارهایی است که در معرض آسیب قرار گرفتند. مثلا با استارت آپی که می آید و صنعت اسنپ را راه می‌اندازد، تاکسی تلفنی ها عملا از رده خارج خواهند شد یا وضعیتشان وخیم خواهد شد. ما باید این‌ها را مثلا با اسنپ لینک کنیم یا کاری بکنیم که زمین نخورند.گفتند برای اینها برنامه هست. قطعا چیزی که روی کاغذ است با اجرا متفاوت خواهد بود ولی ظاهر قضیه این است که میخواهند با یک برنامه خوب شروع کنند.

بازارنیوز: فضای حاکم در مجلس برای ایشان چطور است؟

فضای مجلس خصوصا برای ایشان بسیار مثبت است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: