bazarnews

کد خبر: ۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
در حاشیه سخنرانی دیروز رئیس جمهور؛
حسن روحانی دیروز در جمع مدیران وزارت اقتصاد، طرفداران افزایش نرخ ارز را مورد تمسخر قرار داد و گفت:: چند اقتصاددان بودند که سر قیمت ارز همیشه با ما چانه می‌زدند؛ مثلاً ارز ۳۸۰۰ تومان بود می‌گفتند اگر این بشود ۴۲۰۰ تومان تمام ایران، گلستان می‌شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : حسن روحانی دیروز در جمع مدیران وزارت اقتصاد، طرفداران افزایش نرخ ارز را مورد تمسخر قرار داد و گفت : امروز در صادرات شرایط ما بهتر از دیروز شده است؛ یک وقتی چند اقتصاددان بودند که سر قیمت ارز همیشه با ما چانه می‌زدند؛ مثلاً ارز ۳۸۰۰ تومان بود می‌گفتند اگر این بشود ۴۲۰۰ تومان تمام ایران، گلستان می‌شود. می‌گفتند اگر ارز بشود، ۴۲۰۰ تومان صادرات ما ۲ برابر می‌شود.

رئیس جمهور گفت: به هر حال ما برای آنها احترام قائلیم، خب اقتصاددان بودند. برای شما هم در وزارت اقتصاد احترام قائلیم. آنچه ایشان می گفتند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی محقق می شود و ارز بازار دوم، اگر محقق می شد الان دنیا گلستان می شد. اما نباید فقط یک بعد داستان را ببینیم. اقتصاد دانش بسیار پیچیده‌ای است. اقتصاد کتاب نیست. بعضی‌ها فکر می‌کنند، اقتصاد کتاب است. فرمول‌هایی که در کتاب خواندند، رفتند امتحان دادند و نمره گرفتند، می‌شوند اقتصاددان؛ نه اقتصاد خیلی فراز و نشیب دارد.

روحانی افزود: اینجا است که به وزارت اقتصاد توصیه می‌کنم، اگر شما می‌خواهید در اقتصاد پیشرفت کنید، صاحبان، تجربه را هم بیاورید. همانطور که استاد دانشگاه را هم باید بیاورید. با استاد دانشگاه مشورت کنید، با صادرکننده و واردکننده و تولیدکننده و بخش خصوصی هم مشورت کنید. با اتاق‌ها هم مشورت کنید. همه علم اقتصاد در دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر نیست. مقداری هم در بازار و فضای اقتصاد جهانی است. این را باور کنید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: