bazarnews

کد خبر: ۴۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
آمریکا چندین سال است که به عربستان، چندین میلیارد دلار سلاح فروخته است که قطعا بخشی از این سلاح‌ها صرف حمله عربستان به کشور ۸ میلیون نفری یمن شده است.

گروه بین الملل بازارنیوز:روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی و دیپلمات‌های اروپایی نوشت: آمریکا دسامبر گذشته حدود ۱۰ تن از نیرو‌های ویژه خود را به صورت محرمانه به منطقه مرزی جنوب عربستان فرستاد.

به گفته این منابع، نیرو‌های ویژه آمریکا به عربستانی‌ها برای مشخص کردن محل انبار‌های موشک‌های بالستیک و سکو‌های پرتاب موشک و انهدام آن‌ها کمک می‌کنند.

کماندو‌های آمریکایی به نیرو‌های عربستانی درباره امنیت مرز‌ها مشورت می‌دادند.

نیرو‌های ویژه عربستانی با مربیان اطلاعاتی آمریکایی در نجران برای مشخص کردن مرکز شلیک موشک‌ها کمک می‌کنند.

این منابع می‌گویند که استقرار نیرو‌های ویژه عربستانی در مرز‌ها بعد از چند هفته از حملات موشکی انصارالله به ریاض صورت می‌گیرد.

این روزنامه نوشت که تاکنون سند و مدرکی درباره اینکه نیرو‌های آمریکایی وارد خاک یمن شده باشند وجود نداشته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی خدمات تجهیز هواپیما‌ها به سوخت و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از عربستان ارائه می‌کنند.

هفته گذشته، ترامپ طی سخنانی از عملکرد خود در فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد. 
هفته گذشته آمریکا اعلام کرد به دلیل نقض حقوق بشر عربستان در یمن، از سوخت رسانی به هواپیما‌های این کشور خودداری می‌کند. دو سوم هواپیما‌هایی که در اختیار عربستان قرار دارند از تولیدات آمریکا هستند. اینفوگرافیک زیر ارزش دلاری سلاح‌هایی که امریکا به عربستان فروخته است را نشان می‌دهد.
آمریکا، آتش بیار معرکه یمن + اینفوگرافیک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: