bazarnews

کد خبر: ۴۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
آمار تماشای سخنرانی ماکرون از تماشای فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که فرانسه در آن قهرمان جهان شد نیز بیشتر بود.

گروه بین الملل بازارنیوز : هفته گذشته ماکرون رئیس جمهور فرانسه با موضوع جلیقه زردها به سخنرانی پرداخت. در این سخنرانی، ماکرون معیارهایی را برای بهبود حقوق معترضان اعلام کرد.این سخنرانی تلویزیونی، مخاطبان میلیونی از سرتاسر فرانسه داشت. آمار تماشای این سخنرانی از تماشای فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که فرانسه در آن قهرمان جهان شد نیز بیشتر بود.  اعتراضات که از 17 نوامبر با عنوان مقاومت در برابر مالیات سوخت آغاز شد، سریعا تبدیل به یک جنبش اعتراضی علیه دولت و اعتراض به بی عدالتی گردید.

ماکرون با درست دانستن خشم مردم فرانسه از بسیاری جهات، گفت: « ما همه با هم می‌توانیم راه برون‌رفت از این شرایط را بیابیم».

وی به وجود بسیاری از مشکلات در فرانسه اعتراف کرده و توضیح داد که در یک سال و نیم گذشته به خوبی به این مشکلات پرداخته نشده و شخص او نیز در این مساله مسئولیت دارد.

رئیس جمهور فرانسه با اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در فرانسه، تاکید کرد: «از دولت و پارلمان می‌خواهم هر چه می‌توانند برای بهبود وضعیت زندگی مردم به عمل آورند.» ماکرون ضمن اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند، گفت با اقدامات قاطع شامل کاهش مالیات به مبارزه با آن می‌روند.

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از پنج هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد. تظاهراتی که بیش از هزار و 700 بازداشتی داشته است.

اعتراضات 17 نوامبر، حدود 280 هزار نفر را به خیابانها کشاند که حدود 400 نفر آنها مجروح شدند. با گذشت چند هفته تعداد معترضین نیز کاهش یافت و به 150 هزار نفر رسید. با این وجود تعداد بازداشتها، از 73 نفر در روز اول به حدود 1000 در روز گذشته رسید.

جلیقه زردها، پرطرفدارتر از قهرمان جام جهانی + اینفوگرافیک

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: