bazarnews

کد خبر: ۴۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند مطرح کرد:
پرهام رضایی گفت:طبق مذاکرات درحال انجام میان مسئولان ایران و هند طی چندماه آینده تعرفه‌های ترجیحی در مورد ۱۰۰ قلم کالا اعمال خواهد شد.

گروه بازرگانی بازارنیوز : به گفته پرهام رضایی ، سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت بازرگانی هند با انجام پیگیری هایی تلاش می کنند تعرفه های ترجیحی بین دو کشور اعمال شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش "هند پنجره‌ای فراسوی تحریم‌ها" اظهارداشت: همایش مدنظر با حضور تجار و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه با وجود تحریم ها هند از جمله کشورهایی بوده که همچنان مراودات تجاری خود با ایران را حفظ کرده است، ادامه داد: هند توانسته معافیت هایی را از آمریکا در حوزه تجارت و خرید نفت از ایران دریافت کند.

وی افزود: بازرگانان ایرانی و هندی در چنین شرایطی باید کارخانه ها و شرکت های مشترکی تاسیس کنند تا بتوانند محصولاتی را به صورت مشترک تولید و تجارت میان خود را توسعه دهند.

رضایی همچنین گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۷۳۶ میلیون دلار محصولات غیر نفتی از ایران به هند صادر و در برابر دو میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار واردات از این کشور به ایران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان صادرات غیر نفتی به هند نسبت به میزان واردات از این کشور بیشتر است، اظهارداشت: خوشبختانه در زمینه تولید کالا به صورت مشترک دو کشور مشکلی با هم ندارند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند ادامه داد: هند از آمریکا درباره واردات نفت از ایران معافیت ۱۸۰ روزه دریافت کرده تا بتواند از ایران خرید کند اما بعد از گذشت این مدت باید انجام مذاکراتی برای تمدید معافیت مورد نظر را در دستور کار خود قرار دهد.


رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: