bazarnews

کد خبر: ۴۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
نماینده مردم تربت حیدریه گفت: احکام بودجه باید متناسب با شرایط داخلی و خارجی قابلیت تغییر و انعطاف داشته باشد.

سعید باستانی، نماینده تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور در قوه مقننه، گفت: بودجه‌ریزی باید براساس شرایط کلی و شرایط ویژه اقتصادی کشور انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و  تشدید تحریم‌ها فاکتورهایی باید در بودجه‌ریزی ملاک قرار گیرد که از جمله آنها می‌توان به نرخ ارز ، میزان فروش نفت، بخش مالیاتی و عوارض به عنوان درآمد و نیز مصارف اشاره کرد؛ لذا مجبوریم براساس سناریوهای محتمل در آینده عمل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد بودجه سال آینده بودجه‌ای پویا خواهد بود، افزود: باید راه‌های پویا بودن بودجه نیز مورد توجه قرار گیرد. یعنی احکام بودجه باید چند پهلو بوده و منابع آن قابل حصول باشد و از سوی دیگر به گونه‌ای باشد که متناسب با سناریوهای مختلف آینده، قابلیت تغییر و انعطاف داشته باشد.

وی اظهار داشت: نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه نه تنها در بودجه سال آینده بلکه در سنوات گذشته نیز اتفاق افتاده است و در بودجه 98 هم دور از انتظار نیست.

باستانی ادامه داد: باید توجه داشت در بسیاری از موارد سرفصل‌هایی که برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته می شود به دلایل مختلف فقط روی کاغذ آمده و محقق نمی‌شود، این موضوع در گزارش‌هایی که از سوی سازمان‌های مختلف ارائه می‌شود، دیده شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: از آنجا که چند شاخص بودجه، نظیر نرخ ارز ، قیمت فرآورده های نفتی و همچنین نرخ حامل‌های انرژی به عموم مردم باز می‌گردد و برخوردها و واکنش‌های عمومی را همراه دارد؛ لذا نمایندگان مجلس با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید برمعیشت مردم توجه ویژه‌ای کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اینکه نمایندگان با توجه به تشدید تحریم‌ها و شرایط حساس کشور نگاه صرفا منطقه‌ای و بخشی به بودجه داشته باشند، درست نیست؛ باید بودجه‌ای براساس تغییرات داخلی و خارجی تصویب کرد.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: