bazarnews

کد خبر: ۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
اینفوگرافیک زیر پیامدهای تحریم نفتی ایران بر بازار انرژی جهان و اقتصاد آمریکا را در قالب کاهش رفاه خانواده های آمریکایی در دو نمودار بالا و برخی اقدامات تلافی جویانه چین در قبال ایالات متحده را در نمودار سوم نشان می‌دهد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : چند ماه قبل، دولت ترامپ رویکرد "فشار حداکثری" بر ایران را با هدف به صفر رساندن صادرات نفت خام ایران در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام کرد. همزمان در تاریخ 13 آبان هم دور دوم تحریم های یکطرفه آمریکا علیه ایران وارد فاز اجرایی شد. هرچند اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و صاحب نظران طراحی تحریم های ایران در دولت اوباما، با برشمردن پیامدهای نفتی تحریم نفتی ایران بر بازار انرژی جهان و آمریکا تلاش کردند تا ترامپ را از تحریم ایران صرف نظر کنند، اما وی این اقدام خود را عملی کرد تا نه فقط مردم آمریکا بلکه بازار جهانی انرژی دستخوش تغییرات بزرگی شود. در کنار سیاست های یکجانبه ترامپ علیه ایران، این کشور یک جنگ تجاری را نیز با چین آغاز کرد. هرچند هر دو کشور بر سر آتش بس موقت به نظر واحدی رسیدند، اما این شرایط به نوعی آتش زیر خاکستر است. اینفوگرافیک زیر پیامدهای تحریم نفتی ایران بر بازار انرژی جهان و اقتصاد آمریکا را در قالب کاهش رفاه خانواده های آمریکایی در دو نمودار بالا و برخی اقدامات تلافی جویانه چین در قبال ایالات متحده را در نمودار سوم نشان می‌دهد.

تبعات تحریم نفت ایران بر بازار نفت جهان، اقتصاد آمریکا و چین

 

اگرچه تحریم های آمریکا بر ایران، هزینه هایی را بر ایران تحمیل خواهد کرد ولی پیوستگی اقتصادهای کشورهای مختلف جهان به یکدیگر باعث می شود که ایالات متحده نیز هزینه های زیادی را باید پرداخت کند. افزایش قیمت سوخت در آمریکا، کاهش رفاه خانواده های آمریکایی، افزایش تنش بین آمریکا و برخی کشورهای بزرگ مانند چین که منافعی در ایران دارند، بی اعتباری دولت آمریکا در احترام گذاشتن به توافقات بین المللی و کاهش مقبولیت جهانی دلار از جمله این هزینه ها هست.

برچسب ها: نفت ، تحریم ، چین ، آمریکا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: