bazarnews

کد خبر: ۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
علی اکبر کریمی گفت:دولت در بودجه سال آینده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان دو هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته علی اکبر کریمی ، یکی از دغدغه جدی اهالی خانه ملت در هنگام بررسی برنامه پنج ساله ششم توسعه این بود که بحث حقوق بازنشستگان و همینطور شاغلان به نوعی متناسب سازی شود.

وی همچنین اظهارداشت: مفهوم متناسب سازی به این موضوع منوط می شود که طی سال های گذشته نحوه افزایش حقوق در کشور چه در مورد شاغلان و چه در مورد بازنشستگان به گونه ای بوده که یک درصد ثابتی به حقوق همه اعمال شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی این اتفاق می افتد به فرض فردی که ۱,۵ میلیون تومان دریافتی دارد با احتساب ۱۰ درصد افزایش حقوق تنها ۱۵۰ هزار تومان و در برابر فرد دیگری که پنج میلیون دریافتی دارد با اعمال ضریب مزبور ۵۰۰ هزار تومان به حقوق این فرد اضافه می شود.

وی افزود: این اختلاف طی زمان یک شکاف عمیقی بین حقوق بازنشستگان در دوره های زمانی مختلف با شرایط ثابت و یکسان ایجاد می کند.

کریمی تصریح کرد: فرض کنید دو نفر ازنظر مدرک، سنوات و جایگاه خدمتی شرایط کاملا یکسانی دارند اگر فردی ۱۰ سال پیش بازنشسته شده با کسی که دو سال قبل بازنشسته شده باشد یک اختلاف زیاد در مبلغ دریافتی حقوق بازنشستگی آنان مشاهده می شود.

وی گفت: متاسفانه در خصوص شاغلان هم این اتفاق می افتد یعنی افزایش حقوق سالانه وقتی بصورت یک ضریب و درصد ثابت اعمال می شود همین شکاف طی زمان ایجاد خواهد شد به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه حکمی آورده شد و بر اساس این حکم دولت موظف است طی برنامه حقوق بازنشستگان و شاغلان را متناسب سازی کند.

وی افزود: متاسفانه این حکم طی دو سال نخست برنامه مغفول ماند و امسال دولت اعلام کرده مبلغی به میزان دو هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده پیش بینی کرده است.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: