bazarnews

کد خبر: ۴۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
حواشی مراسم ترحیم باقری درمنی؛
روز گذشته مراسم ترحیم «حمید باقری درمنی» در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

پنجم دی ماه، مراسم ترحیم «حمید باقری درمنی» معروف به «سلطان قیر» که به دلیل فساد اقتصادی توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی مفسد فی الارض شناخته و به دار آویخته شد، در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به طول انجامید که در ابتدا، مجری مراسم حدود ۱۵ دقیقه آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد. تا حدود ساعت ۱۸:۳۰ نصف ظرفیت سالن مراسم پر شده بود و نصف دیگر صندلی‌ها خالی بود. مجری مراسم حدود سی دقیقه هم مشغول خواندن اشعاری درباره مرگ و قیامت و روضه خوانی اهل بیت (ع) بود.

۴۵ دقیقه از مجلس گذشته بود که حجت الاسلام خزایی سخنران مجلس وارد سالن شد. این روحانی جوان هم ۴۵ دقیقه‌ای درباره مرگ و نیکی به یکدیگر و ارزش انسان‌ها صحبت کرد.

پس از پایان سخنرانی، مجری از افرادی که به مراسم ترحیم آمده بودند تشکر و قدردانی کرد و مهمان‌ها را برای صرف شام در «کاخ رستوران لیدوما» واقع در رو به روی مسجد جامع دعوت کرد.

همچنین مجری دوبار وفات آیت الله هاشمی شاهرودی و حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات را تسلیت گفت.

اتفاقی که نظر‌ها را به خود جلب کرد عدم تکمیل ظرفیت سالن حتی تا پایان مراسم بود.

از حاشیه‌های مراسم ترحیم باقری درمنی، پخش زنده این مراسم از سایت مسجد جامع شهرک غرب بود.

به گزارش فردا، جمله اول مجری مراسم کافی بود تا شما را در شوک فرو ببرد: "رستوران لیدوما"؛ حمید باقری درمنی چند روز پیش اعدام شد و مراسم سومین روز از درگذشت ش امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، مجری مراسم در اول مراسم تاکید کرد که  بعد از مراسم حاضرین به  رستوران سوپر لوکس لیدوما در رو به روی مسجد مراجعه کنند، سفره احسانی از سوی بازماندگان حمید باقری درمنی پهن شده است.

 

 اگر با خواندن پاراگراف بالا در شوک فرو نرفتید نام این رستوران را جستجو کنید تا ببینید چه کاخی برای مراسم ترحیم درمنی برای حاضرین رزرو شده بود.

مجری مراسم چندین بار در طول مراسم تاکید می کند که بعد از مراسم حتما به رستوران لیدوما بروید تا ثواب این سفره احسان به روح حمید باقری درمنی برسد!

اگر همچنان در شوک فرو نرفتید این پاراگراف را بخوانید: در این مراسم از قول فردی که هم اکنون فراری است و قوه قضائیه در به در دنبال اوست از حاضرین بابت حضور تسلیت گفته شد و از قول حاضرین به این فرد فراری نیز بابت از دست دادن حمید باقری تسلیت گفته شد.

آن فرد فراری کسی نبود جز مجید باقری درمنی، برادر حمید باقری درمنی، که توسط برادرش به عنوان مدیرعامل شرکت فجر گستر نوین منصوب شده بود و با او در کلاهبرداری از شرکت پالایش نفت جی و بیمه ایران مشارکت کرد و به توسط مجید از کشور فراری داده شد و هم اکنون نیز در دسترس نمی باشد!

نکته بعدی استفاده از الفاظ "زنده یاد"، "فقید، "سعید" و رحمه الله علیه توسط مداح مراسم در مورد حمید باقری درمنی بود.

شاید باورتان نشود اما در این مراسم مجری مراسم دو مرتبه فوت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و از او یاد کرد.

 

روحانی مراسم در بخشی از سخنانش که به نظر می رسید ارتباط مستقیمی با درمنی و مراسم ختم نداشته باشد "از شلوغ تر شدن خانه های سالمندان در ایران" انتقاد کرد و گفت آقایان جامعه ما خشن تر شده و یک سری از رسومی که نباید، گسترش پیدا کرده است؛ او در ادامه نیز تاکید کرد که برای خانه کسی به او احترام نگذارید! اما او نگفت منظور او از رسومی که در جمله اول مطرح کرد رسم اعدامین مفسد فی الارض است و یا خیر! و یا منظور او از جمله دوم شخص خاصی است یا خیر!

 

این روحانی در ادامه از گفت‌وگوی خود با صاحب یک سگ گفت و اعلام کرد در میان صحبتهای خود با او به این نکته رسیده که یک سگ می تواند، برای صاحب خود از 1 تا 10 میلیون هزینه داشته باشد.

در ادامه «نزدیک به چند دقیقه» این مراسم با سخنان این روحانی با محوریت هزینه های گزاف سگ‌های تهرانی، گذشت.

او در ادامه گفت روزی فرا خواهد رسید که قاضی آگاه، عالم و عادل به حساب همه ما رسیدگی کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: