bazarnews

کد خبر: ۴۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز روند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید از سوی انبوه سازان خبر داد.

حبیب الله طاهرخانی در نشست بررسی وضعیت مسکن مهر پردیس که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید هلدینگی از ۱۸ شرکت تابعه است که وظیفه ما برنامه ریزی برای ساخت شهرهای جدید و همچنین ساماندهی شهرک سازی ها در سطح کشور است.

وی ادامه داد: اما در این مقطع چند اولویت داریم که اولویت نخست ما تکمیل مسکن مهر خواهد بود و حمایت های انجام شده نویدبخش روزهای خوشی خواهد بود به خصوص با اتفاقات خوبی که در لایحه بودجه ۹۸ پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به لزوم اختصاص قیر به سایتهای مسکن مهر که در لایحه بودجه سال آینده نیز پیش بینی شده، اظهارداشت: در این لایحه همچنین پیش بینی شده تا از محل افزایش سرمایه بانک عامل بخش مسکن بتوانیم تجهیز منابع کنیم، ضمن اینکه در این لایحه پیش بینی شده تا با در رهن گذاشتن اراضی متعلق به شرکت عمران شهرهای جدید در بانک های عامل و اخذ تسهیلات از این بانک ها به تکمیل پروژه های مسکن مهر اقدام کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی امکان استفاده از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای تکمیل پروژه ها گفت: قبلا می توانستیم از منابع داخلی صرفا برای محوطه سازی استفاده کنیم اما در تبصره ۸ لایحه بودجه سال آینده می توانیم از منابع داخلی به تکمیل واحدهای مسکونی مهر نیز اقدام کنیم. همچنین در تبصره ۸ این لایحه امکان فروش اعیانی مسکن مهر پیش بینی شده و بر اساس این تبصره شرکت عمران شهرهای جدید با درآمد حاصل از فروش اعیانی ها که به حساب شرکت واریز می شود، تکمیل واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید را در دستور کار قرار خواهد داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس آخرین پروژه مسکن مهری بود که در سال ۹۱ از سوی دولت دهم با ساخت ۸۲ هزار واحد کلید زده شد، اظهارداشت: در همان سال ۹۱ به دلیل افزایش نرخ ارز شاهد افزایش قیمت ها بودیم و متاسفانه مسکن مهر پردیس از ابتدا با مشکلات آغاز شد.

وی افزود: من معتقدم مسکن مهر یک مگاپروژه است، حتی مسکن سازی هم نیست، بلکه شهرسازی است، چرا که با تکمیل ۸۲ هزار واحد مسکن مهر این شهر جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در این شهر جدید بارگذاری خواهد شد، این در حالی است که در سایر شهرها در یک روند ۲۰ ساله به این جمعیت می توانیم برسیم.

طاهرخانی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر پردیس، توپوگرافی منطقه است. در پرند نیز ساخت تعداد زیادی واحد در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل آنکه اراضی پرند مسطح است، مشکلات کمتری داشتیم اما در پردیس به دلیل ویژگی های جغرافیایی هزینه بالایی جهت احداث واحدهای مسکن مهر پرداخت شد. تنها در یکی از پروژه ها مجبور شدیم ۵۷ کیلومتر منطقه کوهستانی را تسطیح و دیوار حائل احداث کنیم تا امکان بنا کردن پروژه به وجود بیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جدی بودن مشکل دسترسی ها و زیرساخت های حمل و نقل در شهر جدید پردیس یادآور شد: در سال ۹۵ بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر را در فاز ۵ آماده سازی کردیم اما به دلیل آنکه امکان انتقال آب به این پروژه ها وجود نداشت مجبور شدیم ۸ کیلومتر جهت انتقال آب و مخزن سازی، هزینه کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه بعدی این شرکت را همراه با تکمیل مسکن مهر، احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید عنوان و اظهارکرد: برخی تفاهم نامه ها برای احداث این واحدها را در چند شهر جدید با انبوه سازان به امضا رسانده ایم که به عنوان نمونه روز گذشته تفاهم نامه ساخت ۸ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید بهارستان با انجمن انبوه سازان استان اصفهان به امضا رسید.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک قطار برقی هشتگرد به عنوان اولین پروژه قطار برقی کشور افتتاح خواهد شد، گفت: ساخت متروی تهران-پردیس نیز در لایحه بودجه ۹۸ آمده که در صورت تصویب آن، عملیات اجرایی ساخت این پروژه را از ابتدای سال آینده آغاز خواهیم کرد، چرا که در آینده نه چندان دور نه آزادراه تهران –پردیس و نه جاده قدیم آن پاسخگوی رفت و آمد ساکنان این شهر نخواهد بود.

 

مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: