bazarnews

کد خبر: ۴۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
رئیس سازمان چای کشور بیان کرد
رئیس سازمان چای کشور گفت: یارانه خرید تضمینی چای در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸دولت به مجلس حذف نشده بلکه در سرفصل یارانه تأمین نهاده‌ها و خرید تضمینی محصولات کشاورزی ادغام شده است.

حبیب‌الله جهان ساز در رشت با تکذیب خبر حذف یارانه خرید تضمینی چای در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس اظهار کرد: دولت در سال‌های ماضی ردیف‌های اختصاصی را برای خرید تضمینی چای اختصاص می‌داد اما این ردیف در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸ در سرفصل تأمین یارانه نهاده‌ها و خرید تضمینی ادغام شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مشخص کردن ردیف بودجه‌ای اختصاصی و مستقل برای چای بود افزود: ادغام شدن یارانه چای در سرفصل تأمین یارانه نهاده‌ها و خرید تضمینی محصولات کشاورزی به پیشنهاد سازمان برنامه‌وبودجه بوده درحالی‌که پیشنهاد وزارت خانه برای چای مبلغی ۱۵۰ میلیارد تومانی با ردیف مستقل بوده است.

رئیس سازمان چای کشور اداره وضعیت چای با تخصیص ردیف مستقل را راحت‌تر دانست و گفت: با تخصیص ردیف مستقل برای یارانه چای، میزان، محل جذب و تأمین اعتبارات این حوزه سهل‌الوصول‌تر خواهد بود.

جهان ساز با بیان اینکه با ادغام شدن یاران چای در تأمین یارانه محصولات کشاورزی کمی آشفتگی در این عرصه به وجود خواهد آمده تصریح کرد: اگر دولت برای چای ردیف مستقلی را اختصاص دهد اولویت پرداخت، نحوه پرداخت و پیگیری‌های سازمان چای برای ساماندهی این محصول استراتژیک بسیار راحت‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان چای پیگیر تخصیص یارانه مستقل با ردیف مشخص در بودجه برای چای و چای‌کاران است گفت: سازمان چای با مشورت نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا در ردیف مستقل یارانه چای را به وضعیت قبلی خود برگرداند‌.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: