bazarnews

کد خبر: ۴۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
به منظور کاهش هزینه و افزایش سرعت:
بانک ملی کویت اعلام کرده است که به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در تجارت، پرداخت‌های بین المللی خود را از طریق فناوری بلاک چین در شبکه ریپل، انجام خواهد داد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : بانک ملی کویت اعلام کرده است که یک سرویس مالی وابسته به شبکه ریپل را برای پرداخت های بین المللی خود راه اندازی خواهد کرد.

این بانک از فناوری بلاک چین شرکت ریپل برای ارائه خدمات پرداخت های مالی به مشتریان خود استفاده خواهد کرد. در این شیوه پرداختی هزینه ها و اصطکاک های تجارت کاهش می یابد و سرعت پرداخت های بین المللی پول افزایش خواهد یافت.

اولین خدمات پرداخت های مالی این بانک برای مبادلات با اردن قابلیت انجام دارد. در حال حاضر انجام پرداخت مستقیم از طریق شبکه بلاک چین به اردن به ازای هر مبادله ۱ دینار کویت هزینه دارد اما پرداخت بوسیله سایر بانک ها ۵ دینار هزینه دارد.

بانک ملی کویت از بلاک چین در پرداخت‌های خارجی استفاده می‌کند

بانک ملی کویت حضور در چین، لبنان، اردن، مصر، بحرین، عربستان سعودی، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی را در دستور دارد. این شیوه انتقال وجه سریع و ارزان است و مشکلات شیوه های قدیمی انتقال وجه را حل می کند.

بانک خانه مالی کویت نیز سابقاً اعلام کرده است که به عضویت شبکه بانک ها و ارائه دهندگان خدمات پرداختی طراحی شده توسط ریپل در خواهد آمد.

سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین به دلیل مزایایی از قبیل سرعت بالا، هزینه های بسیار پایین و حذف نقش شخص ثالث و بانک های واسط مورد توجه بانک ها و مؤسسات مالی قرار گرفته است و به عنوان جایگزین اساسی سیستم سوئیفت در آینده مطرح است.

مقاومتی

برچسب ها: بانک ، اقتصاد ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: