bazarnews

کد خبر: ۴۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
بودجه سلامت نسبت به سال۹۱ چهار برابر شد
رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارات مطرح شده از سوی مجری برنامه تلویزیونی حالاخورشید در خصوص بودجه سلانت را تکذیب کرد.

پیرو اظهارات مطرح شده از سوی مجری برنامه تلویزیونی حالاخورشید، رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: اعتبارات بودجه عمومی سلامت در قوانین بودجه کشور از رقم ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به رقم ۷۵۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده است که بیش از ۴ برابر رشد داشته است که این موضوع نشان دهنده اهمیت ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت است.

 پوراصغری ادامه داد: درلایحه بودجه سال ۱۳۹۸، اعتبارات وزارت بهداشت و درمان ۱۲ درصد رشد دارد در حالیکه رشد بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۸ حدود ۸ درصد می‌باشد.

وی افزود: در لایحه مذکور، اعتبارات منابع عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی بالغ‌بر ۲۱ درصد رشد داشته‌است.

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با اشاره به برخی باتوجه به اهمیت تامین هزینه‌های مربوط به بیماران خاص و صعب‌العلاج تاکید کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور با حدود ۷۰ درصد رشد به رقم ۳۶۶۰ میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ رسیده است.

وی در پایان گفت:بودجه سلامت نسبت به سال91 چهار برابرشده همجنین اعتبارات منابع عمومی دانشگاه های علوم پزشکی 21 درصد رشد داشته و اعتبارات بیماران خاص در بودجه 98 هفتاد درصد رشد داشته است.

 

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: