bazarnews

کد خبر: ۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
با شروع سال جدید میلادی کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای تولید اوپک و متحدانش از امروز رسما کلید خورد. از سویی دیگر همزمان با شروع سال جدید، دوره ریاست سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی و صنعت امارات پایان یافته و مانوئل سالاوادور کودود فرناندز، وزیر نفت ونزوئلا به مدت یک‌سال عهده‌دار این سمت شد.

روز جاری در حالی وارد سال 2019 میلادی شدیم که بنا بر توافق نشست 157 اوپک مقرر شد تا تولید اوپک و متحدانش 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. گفتنی است۱۴ کشور عضو اوپکدر نشست ماه دسامبر این سازمان در وین تصمیم گرفتند تولید نفت خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. متعهدان غیراوپکی نیز با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای موافقت کردند که این تصمیم از امروز اجرایی می‌شود.

حال فعالان بازار در انتظار نشسته‌اند تا با آغاز به کار مجدد بازارهای جهانی و از سرگیری معاملات نفت خام شاهد تاثیرگذاری این کاهش تولید بر روند قیمت نفت باشند. از سویی دیگر اما همچنان سایه افزایش تولیدایالات متحده آمریکا و روسیه بر سر قیمت نفت سنگینی می کند. از این رو بانک های بزرگ سرمایه گذاری در آخرین پیش بینی های خود از قیمت نفت، باتوجه به شرایط موجود از نرخ های بالا دست کشیده و سطح پیش‌ بینی خود از قیمت نفت در سال آینده را کاهش دادند. در آخرین گزارش ها از این پیش‌بینی‌ها، قیمت نفت برنت در سال آینده در محدوده 70 دلار و دبلیو تی ای نیز در محدوده 62 دلار قرار دارد.

همچنین امروز با آغاز سال جدید میلادی دوره ریاست سهیل محمد المزروعی، وزیرانرژی و صنعت امارات پایان یافت و مانوئل سالاوادور کودود فرناندز، وزیر نفت ونزوئلابه مدت یک‌سال عهده‌دار ریاست کنفرانس اوپک شد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: