bazarnews

کد خبر: ۴۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کابوتاژ کالاهای اساسی از طریق دریا، منافع فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: اولین محموله ۲۰ هزار تنی گندم از بندر امام خمینی(ره) به بندر چابهار با کشتی حمل شد.

محمد راستاد‌ اظهار داشت:‌ کابوتاژ کالاهای اساسی از طریق دریا، منافع فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت، کاهش قابل توجه در هزینه‌های کلی حمل و نقل، مصرف سوخت، تاثیرات منفی زیست محیطی، ترافیک جاده‌ای و استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر، از جمله مزایای این روش است.

وی ادامه داد: در این زمینه هماهنگی بسیار خوبی با شرکت‌های بازرگانی دولتی، کشتیرانی و پخش فرآورده‌های نفتی داشتیم.

راستاد افزود: اولین محموله ۲۰ هزار تنی گندم از بندر امام خمینی به بندر چابهار با کشتی حمل شد، انتظار می‌رود سالانه یک میلیون تن بین بنادر جنوبی و ۲۰۰ هزار تن بین بنادر شمالی به این روش حمل شود.

بنابراین گزارش «کابوتاژ دریایی» عبارت از حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی است و کالایی که از لحاظ نزدیکی راه یا رعایت صرفه تجاری از یک نقطه به نقطه دیگر کشور با عبور از خاک کشور خارج حمل شود و نیز مشمول مقررات کابوتاژ می‌شود و در این موارد هرگاه کالای کابوتاژی با وسایل نقلیه داخلی حمل شود وسیله نقلیه نیز تابع تشریفات کالای کابوتاژی خواهد بود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: