bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
جهانگیری:
جهانگیری گفت: کارآفرینی می تواند کشور را از شرایط و موانعی که با آن مواجه هستیم، عبور دهد؛ حتی اگر با تحریم و محدودیت روبه رو نبودیم، بازهم باید با خلاقیت و حمایت از کارآفرینان افق های جدید برای آینده کشور و جوانان ایجاد کنیم.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب که در تالار وحدت تهران برگزار شد، افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور و زندگی مردم اگر بتوانیم تولید، ارز و صادرات را به همراه تامین معیشت مردم مدیریت کنیم از شرایط موجود عبور می کنیم. 
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: مهم ترین اولویت دولت با توجه به تغییرات نرخ ارز، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با کمک نظام بانکی است و تلاش می کنیم نقدینگی واحدهای تولیدی کشور را تامین کنیم. 
جهانگیری ادامه داد: باید در کنار یکدیگر، به دولت و بخش خصوصی کمک کنیم تا کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور در اختیار مردم قرار گیرد. 
وی تاکید کرد: نیازهای ارزی کشور باید برطرف شود و باید صادرات خود را احیا کنیم. ما به ارز صادرات نیاز داریم و به همین دلیل آمریکا نفت، پتروشیمی و فولاد را تحریم کرده است.

**انسجام از نان شب برای کشور واجب تر است
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این که دشمنان با اعمال فشار و تحریم بدنبال تحت تاثیر قرار دادن معیشت مردم و فروپاشی اقتصادی در کشور هستند، تصریح کرد: ما می توانیم با انسجام و وحدت از این شرایط عبور کنیم.
جهانگیری تاکید کرد :«حفظ و تقویت انسجام از نان شب برای کشور واجب تر است»، عده ای در کشور به جای فکر کردن برای عبور از شرایط موجود، بدنبال آن هستند که چگونه رقیب خود را از میدان حذف کنند. 
وی یادآور شد: بعد از انسجام باید مسائل اقتصادی را اولویت قرار دهیم، نباید اجازه دهیم معیشت مردم تحت تاثیر قرار گیرد. 

‌**نوک پیکان تحریم ها متوجه زندگی مردم و فعالان اقتصادی است
جهانگیری گفت: کارآفرینی می تواند کشور را از شرایط و موانعی که با آن مواجه هستیم، عبور دهد؛ حتی اگر با تحریم و محدودیت روبه رو نبودیم، بازهم باید با خلاقیت و حمایت از کارآفرینان افق های جدید برای آینده کشور و جوانان ایجاد کنیم. 
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دشمنان بدنبال ایجاد آینده ای تاریک و نامعلوم برای کشور هستند، ولی ما در کنار یکدیگر می توانیم مانع این اتفاق شویم. 
جهانگیری برخی از راهکارها و پیشنهادات گذشته را برای حل مشکلات کشور ناکارآمد دانست و گفت: نیازمند نوآوری و خلاقیت برای حل مشکلات هستیم؛ باید کارآفرینی را به سمت استفاده از فناوری های نو و براساس تغییرات و تحولات اجتماعی و اقتصادی ببریم و زمینه را برای حضور زنان و جوانان در عرصه های مختلف فراهم کنیم. 
وی افزود: تغییرات زیادی در کارآفرینی جهان در حال وقوع است؛ عده ای در حال افول و گروه های دیگری در حال ظهور هستند؛ بسیاری از بنگاه ها دیگر وجود ندارند و باید از این فرازها و فرودها رمزگشایی شود و افول و ظهورها را باید بررسی و مطالعه شود. 

**بنگاه اقتصادی پویا تغییرات جهان را می شناسند
معاون اول رییس جمهوری گفت: بنگاه هایی موفق بوده اند که همزمان با تغییرات جهانی خود را تغییر داده اند و ادامه حیات داده اند و بنگاه هایی که خود را تغییر نداده اند، در چرخ دنده های تغییرات از بین رفته اند. 
جهانگیری تصریح کرد: بنگاه اقتصادی پویا تغییرات امروز جهان را می شناسند و امیدواریم هم زندگی شخصی، هم اجتماعی و هم بنگاه ها بتوانند خود را با تغییرات و تحولات تطبیق دهند. 
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم در چرخ دنده های تحولات، قربانی تغییر باشیم و بلکه باید با اتکا و پشتوانه مردم از این مسائل و مشکلات عبور کنیم.
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد که همه ما مسئولیت داریم اعتماد و اطمینان را در میان جوانان و صاحبان سرمایه و دانش افزایش دهیم و بتوانیم با خلق فرصت های جدید از این شرایط عبور کنیم. 
جهانگیری با بیان این که نوک پیکان تحریم های اعمال شده متوجه زندگی مردم و فعالان اقتصادی است، گفت: در دهه اخیر فعالان اخیر تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان شرایط سختی داشتند و هم تحریم ها را از سال ٩٠ تا ٩٤ را تجربه کردند و هم اکنون نیز از چند ماهه اخیر با بازگشت تحریم ها مواجه شده اند.
معاون اول رییس جمهوری به چالش ها و ابرچالش های پیش روی کشور اشاره کرد گفت: مسأله آب، بودجه و نقدینگی و مسائل محیط زیست کشور، امروز به چالش های بزرگی در کشور تبدیل شده و توسعه کشور و زندگی مردم را تهدید می کند؛ باید برای حل این ابر چالش ها تلاش و برنامه ریزی می کردیم اما امروز هم با تحریم ها هم مواجه هستیم. 
جهانگیری به بازگشت تحریم‌های آمریکا بر ضد ملت ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا در تحریم‌های سال های 91 و 92 استدلال می‌کرد که ایران به قواعد بین‌المللی پایبند نیست، و ایران را متهم می کرد که به سمت سلاح کشتار جمعی حرکت کرده و مسابقه تولید سلاح هسته‌ای در منطقه به راه انداخته است؛ مردم کشور ما هم می گفتند با استدلال، ادعاهای آنها را رد کنیم یا اگر هم اتفاقی افتاده آن را اصلاح کنیم. 
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: ما هزینه‌ زیادی دادیم و از سال 92 به بعد وارد مذاکره شدیم؛ دنیا هم پذیرفت ایران خوب عمل کرده و این نتیجه بدست آمد که با گفت و گو و تعامل و منطق می‌توان مسائل بین‌المللی را حل و فصل کرد.

** آمریکایی ها نمی‌خواهند ایران قدرتمند وجود داشته باشد
جهانگیری با اشاره به اینکه این بار آمریکا چه می‌خواهد به مردم دنیا و ایران بگویند اظهار کرد:‌ مهمترین استدلال رئیس جمهوری آمریکا این است که «ایران در برجام کلاه گشادی بر سر ما گذاشته است و با همین استدلال این توافق بین‌المللی را زیر پا گذاشت»؛ آیا ما در این شرایط راهی داریم که با او مذاکره کنیم؟
وی افزود: آمریکایی ها نمی‌خواهند ایران قدرتمند در منطقه وجود داشته باشد؛ آنها از این که ایران مقابل سیاست‌های آنها ایستاده است، ناراحت هستند؛ آنها القاعده و داعش را ایجاد کرده‌اند اما ایران اجازه نداد نقشه‌های آنها در منطقه محقق شود. 
وی افزود: ترامپ می‌گوید «7 هزار میلیارد دلار در این منطقه هزینه کرده ایم، ولی هیچ چیزی بدست نیاوردیم»؛ آنها اگر 10 برابر این -7 هزار میلیارد دلار – هم هزینه کنند چون برخلاف جریان ملت‌های منطقه حرکت می‌کنند نتیجه‌ای بدست نمی آورند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: