bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران گفت: به نظر می رسد با ادامه تعلل بزرگترین واردکننده نهاده های دامی در عرضه نهاده ها به بازار، هفته آینده مرغداران در تامین دان با مشکل جدی رو به رو شوند.

محمد یوسفی با بیان اینکه مرغداران در پی شوکی که تصمیم وارداتچی معرف به بازار نهاده وارد کرد در چند روز اخیر نهاده های دامی را گران خریده اند، اظهار کرد: به دلیل عدم تامین به موقع نگرانی برای کمبود یا نبود دان در هفته آینده به مشکل گرانی افزوده است.

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که هر کس یک قیمت برای نهاده های دامی می دهد و  مرغدارانی که در میانه دوره تولید هستند چاره ای جز خرید ندارند.

یوسفی با تاکید بر اینکه تکرار گرسنگی مرغ ها در واحدهای مرغداری التهاب در بین تولید کنندگان ایجاد کرده است، افزود: ضرورت دارد وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و بانک مرکزی سریعتر تدبیری بیندیشند.

 به گفته وی؛ در حال حاضر راه حل اختصاص و انتقال سریع ارز به واردکنندگان است تا از کمبود نهاده دامی در بازار جلوگیری شود.

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران پیش بینی کرد که اگر همین امروز دولت اقدام به پرداخت ارز مورد درخواست واردکنندگان کند قیمت نهاده ای که به دست مرغدار می رسد گران تر از یک هفته گذشته خواهد بود چرا که دموراژ کشتی بر هزینه تمام شده وارداتنهاده ها اضافه می شود.

یوسفی تعداد کشتی های حامل نهاده دامی معطل مانده در بنادر را 15 فروند عنوان کرد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: