bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای، کاهش و یا حذف عوارض تردد ناوگان ترانزیتی بین ایران و افغانستان را ضروری دانست و گفت: تحقق این مهم در افزایش سطح مبادلات تجاری ۲ کشور بسیار تاثیرگذار است.

«عبدالهاشم حسن نیا» در دیدار «نصیر احمد نور» سفیر جمهوری افغانستان، افزود: توسعه همکاری های حمل ونقلی بین 2 کشور، ساخت پل دوم میلک و فعال سازی کریدورهای چندجانبه حمل و نقل بین المللی باید از سوی مسئولان تهران- کابل مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح توسعه بندرچابهار نقش قابل توجهی در گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی بین ایران و افغانستان ایفا می کند، گفت: تقویت همکاریهای حمل و نقلی سطح مبادلات تجاری را افزایش خواهد داد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر توسعه روابط حمل و نقلی جاده‌ای ترانزیتی بین ایران و افغانستان تاکید کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه مبادلات حمل و نقل جاده‌ای کالا و ترانزیت از مرزهای 2 کشور وجود دارد.
حسن نیا اظهار امیدواری کرد: ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی، راه‌کارهای توسعه این ظرفیت‌ها تدوین و در مسیر رفع مشکلات موجود در تردد ناوگان ترانزیتی و ارتقای حجم مبادلات تجاری، گام‌های اساسی برداشته شود.
«نصیر احمد نور» سفیر جمهوری افغانستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوجانبه، اظهارداشت: انتظار می رود با توافق میان رئیسان جمهوری کشورهای هند، افغانستان و ایران، بندرچابهار عملکردی فرامنطقه‌‌ای پیدا کند و با افزایش سرمایه‌گذاری، ترانزیت کالا از این بندر و اتصال به کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهای منطقه بیش از پیش تقویت شود.
وی گفت: بازار افغانستان مشخصه رقابتی دارد و با توجه به مشترکات نژادی، فرهنگی و مذهبی بین دوکشور، فرصتهای فراوانی برای تجار ایرانی برای مشارکت در این بازار فراهم شده و این امر به تجارب و مهارتهای بخش های خصوصی، دولتی و همچنین صادرات کالاهای با کیفیت بالا و همچنین ارائه تسهیلات مناسب بستگی دارد.
برپایه این گزارش، «رضا نفیسی» مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور ارایه داد و درپایان نیز مقرر شد در یک نشست تخصصی با وابسته تجاری افغانستان در تهران راهکارهای رفع مشکلات و زمینه های توسعه همکاری‌های حمل ونقل و ترانزیتی بین تهران- کابل بیشتر مورد بررسی قرارگیرد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: