bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور تاکید کرد: کل نهاده‌های مورد نیاز بخش تولید هم در مراکز استان‌ها و هم در بنادر، ترخیص شده و این روند ادامه دارد.

حمید ورناصری با اعلام این خبر گفت:حجم وارداتاین اقلام بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت نهاده‌ها از ابتدای سال روند با ثباتی داشته و خللی که در دو سه روز گذشته در توزیع آن به وجود آمده به دلیل مشکلاتی بود که برخی واردکنندگان برای انتقال مبلغ با آن مواجه شده بودند که اینمشکلات مرتفع شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور ادامه داد: عرضه کنجاله سویا، ذرت و جو به عنوان مهمترین نهاده‌ها از چند روز قبل آغاز شده و به همه استان‌ها نیز ابلاغ شده است و این اقلام با قیمت‌های مصوب در اختیار مرغداران گوشتی، تخم‌‌گذار و دامداران قرار می‌گیرد.

ورناصری ادامه داد: قیمت‌های مصوب کنجاله سویا ۲۳۰۰ تومان و ذرت ۱۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده که این اقلام در قالب این قیمت‌ها در اختیار همه تولیدکنندگان به حد نیاز قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی در میزان موجودی و در تامین آن وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر آن، حجم گسترده توزیع، قیمت نهاده‌ها را کاهش می‌دهد و به تبع آن انتظار می‌رود قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز نیز کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور اضافه کرد: در روز‌های گذشته قیمت گوشت مرغ کاهش دو هزار تومانی را تجربه کرده و با اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود این روند ادامه یابد، درخصوص تخم مرغ هم قیمت‌ها به ثبات رسیده و انتظار کاهش داریم.

ورناصری ادامه داد: عرضه نهاده‌ها، سهمیه یک ماه آینده تولیدکنندگان را پوشش می‌دهد و پس از آن برای برطرف شدن نیاز تولیدکنندگان سهمیه جدید بلافاصله اعلام می‌شود.

وی  افزود: توزیع گوشت مرغ منجمد هم به ازای هر کیلو هشت هزار و ۹۰۰ تومان در همه میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده و علاوه بر آن گوشت مرغ گرم هم به ازای هر کیلو ۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور اضافه کرد: عرضه گوشت مرغ تا رسیدن به قیمت متعارف ادامه می‌یابد.

ورناصری در مورد گوشت قرمز علاوه بر عرضه گسترده گوشت منجمد و گوسفندی تازه، ​برنامه‌هایی برای واردات دام زنده در نظر گرفته شده که در روز‌های آتی اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند تازه به صورت مخلوط (لاشه‌‌ای)​ ۴۰ هزار تومان و برا‌ی گوشت منجمد گوسفند کیلویی ۲۹ هزار تومان در نظر گرفته شده که این عرضه در روز‌های آتی به صورت گسترده در بازار صورت می‌گیرد و تا وقتی که بازار کشش داشته باشد، عرضه ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور افزود: در همین راستا انتظار می‌رود قیمت گوشت قرمز در بازار روند کاهشی به خود بگیرد.

ورناصری ادامه داد: البته موضوع قاچاق نیز به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قیمت دام خودنمایی می‌کند که با این عرضه و همچنین واردات دام زنده تلاش می‌شود که قیمت گوشت قرمز در بازار تثبیت و روند کاهشی داشته باشد.

 

ایلنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: