bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
گزارش توییتری/
اتاق بازرگانی تهران می گوید گمرک آمارها را ظرف یک هفته تغییر داده تا انتقاد کارشناسان را به دستکاری آماری،غیرمنطقی جلوه دهد؛ در حالیکه یادش رفته به سازمان توسعه تجارت بگوید او هم آمارش را تغییر دهد! پس تراز تجاری مثبت هم نداریم، پز ندهید.

گروه بازرگانی بازارنیوز: باتوجه به فعالیت فعالان سیاسی، اقتصادی و رسانه ای در شبکه های اجتماعی،بازار نیوز به صورت روزانه مواضع کاربران این شبکه اجتماعی را منتشر خواهد کرد.
محبوبه فکوری خبرنگار اقتصادی در رابطه با آمارهای صادراتی نوشت:

آمارهای صادراتی هم گویا ساختگی است. اتاق بازرگانی تهران می گوید گمرک آمارها را ظرف یک هفته تغییر داده تا انتقاد کارشناسان را به دستکاری آماری،غیرمنطقی جلوه دهد؛ در حالیکه یادش رفته به سازمان توسعه تجارت بگوید او هم آمارش را تغییر دهد! پس تراز تجاری مثبت هم نداریم، پز ندهید.

آمارهای صادراتی ساختگی است!

کاربر علیرضا خبرنگار اقتصادی در رابطه با واردات خودرو توییت های زیر را منتشر کرد:

واردات 13 هزار خودرو ظاهرا تاثیری روی کاهش قیمت نداره! نکته اینکه سالیانه 75 هزار #خودرو وارد میشه و تا اخر سال حدود 25 هزار تا ترخیص میشه که این عدد در مقایسه با میزان واردات پارسال یک سوم هست. نتیجه اینکه اتفاق خاصی در بازار خودروهای وارداتی نمیافته

آمارهای صادراتی ساختگی است!

 

برخی افراد قبل از ثبت سفارش #واردات انجام می‌دهند و در داخل #گمرکات به حدی دپو قرار می‌دهند تا #دولت تحت فشار قرار گیرد و درباره آنها تصمیم گیری کند.

آمارهای صادراتی ساختگی است!

صادق الحسینی در رابطه با شوک ارزی نوشت:

متاسفانه پیش‌بینی میشد با شوک ارزی تعدیل‌ بزرگی در شاغلان ببینیم. در ۶ماه اول ۹۷، ۶۰۰ هزار نفر یعنی ۲.۵% شاغلان پرداخت بیمه را متوقف کرده‌اند. سال گذشته بارها هشدار دادم و توجه نشد، عدم افزایش نرخ ارز متناسب با تورم و سرکوب ارزی=شوک ارزی=برهم‌خوردن تعادل=کاهش اشتغال در کوتاه‌مدت

آمارهای صادراتی ساختگی است!

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:

اگر #ارز در #بودجه استفاده نشود و در صندوق توسعه ملی رفته و به تولید کننده داده شود و تولید کننده اقدام به واردات مواد اولیه، خرید ماشین آلات و کالاهای واسطه‌ای کند؛ این کار موجب افزایش و رشد تولید، اشتغال و رفاه خواهد شد.

آمارهای صادراتی ساختگی است!

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: