bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
امروز در تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بورس‌کالا رخ داد؛
امروز اغلب معاملات در تالار پتروشیمی و فراورده های نفتی مانند هفته گذشته بودو تغییر چندانی نداشت. در این میان، پرارزشترین معامله به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی ۲۸ میلیارد تومان تعلق داشت.

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهدعرضه ۳۷ هزار و ۵۸۵ تن مواد شیمیایی، 10 هزار تن قیر، 5 هزار تن گوگرد و 20 هزار تن وکیوم باتوم بود.

گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود 378 میلیارد تومان ارزش داشت که از این میزان حدود 142 میلیارد تومان آن به تالار محصولات پتروشیمی و نفتی اختصاص داشت. این معاملات در حجم حدود 52.4 هزار تن و طی 201 قرارداد معامله شدند. 

گفتنی است، اغلب رقابت ها در این تالار مانند هفته گذشته بودو تغییر چندانی نداشت. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به این محصول «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی 28 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه، کیلویی 2146 تومان در حجم 13000 تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در (16دی) شاهد تغییر قیمتی نبود.   

شایان ذکر است، امروز قیر «پالایش نفت کرمانشاه» نیز با 3.4 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه کیلویی 2328 تومان فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود در 17 آذر، حدود 19 درصد افت قیمت داشت. این محصول جزو معاملات پرارزش امروز بود و حدود 23.2 میلیارد تومان ارزش داشت. 

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به « سود کاستیک» پتروشیمی اروند به میزان حدود 10.3میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول جزو چند کالای رقابت شده تالار حاضر بود که با حدود  5.3 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، کیلویی 1145 تومان در حجم 9000 تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در 12دی با حدود 4 درصد افت قیمت مواجه بود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: