bazarnews

کد خبر: ۴۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
بزرگ‌ترین چالش این روزهای ما برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی است. از همین جا اعلام می‌کنیم که این متن مختص کسانی است که واقعا عزم‌شان را برای ایجاد تعادل جزم کرده‌اند و با بهانه‌آوردن و دلیل‌تراشی نمی‌خواهند از مدیریت درست زمان و زندگی جا بمانند.

قبل از هر کاری باید تصمیم بگیرید که فعالیت‌های بیهوده‌ای که فقط انرژی‌تان را از بین می‌برند، از برنامه روزانه‌تان حذف کنید. کارها و فعالیت‌هایتان را اولویت بندی کنید. ایجاد عادت‌های مثبت باعث می‌شود در مسیر پیروزی‌ها قرار بگیرید.

یکی از خصوصیات افراد موفق این است که آنها دقیقا می‌دانند که چه چیزی می‌خواهند. این افراد به‌دقت مقصدی را که به سوی آن رهسپار هستند، ترسیم می‌کنند و با مشخص‌کردن اولویت‌ها و البته حذف زوائد از زندگی‌شان، حساب‌شده به سوی اهداف و خواسته خود حرکت می‌کنند.

یادگیری یک مهارت، ارتقای شغلی و… می‌توانند نمونه‌ای از موفقیت باشند. تعریف موفقیت تا حدود زیادی بستگی به خواسته‌های شما از زندگی دارد.افراد موفقی که میان کار و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد می‌کنند، کسانی‌ هستند که تعریف ویژه خود را از موفقیت دارند و برای رسیدن به این موفقیت تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند. موفقیت معمولا برای چنین افرادی صرفا به مزایای مالی و مادی منحصر نمی‌شود.برای رسیدن به موفقیت، باید بدانید که موفقیت از نظر شما چیست و در راستای آن تلاش خود را به‌کار بگیرید. شما موفق خواهید شد؛ خواستن، توانستن است.

برای اینکه هم در کار و هم در زندگی شخصی موفق باشید، باید توانایی نه گفتن را در خود تقویت کنید. افراد موفق قاطع هستند، وقت خود را صرف مسیرهای فرعی نمی‌کنند و با تمرکز بر راهی که برای رسیدن به هدف انتخاب کرده‌اند، به جلو پیش می‌روند.برای خود مرزها و محدوده‌هایی تعیین کنید و نسبت به اهداف خود مسئول باشید و شجاعانه پیش بروید.

اگر می‌خواهید در کار و زندگی و هر جای دیگری که قدم می‌گذارید، خوشحال باشید، باید بتوانید به‌طور مؤثر فعالیت‌ها را سر و سامان بدهید. افراد موفق روش حل مشکلات را می‌دانند. این افراد با افزایش دانش و آگاهی خود مسائل را از سر راه برمی‌دارند و با سرعت به جلو پیش می‌روند.

اگر می‌خواهید موفق باشید و میان کار و زندگی‌تان تعادل وجود داشته باشد، باید بتوانید تصمیمات قاطع بگیرید. شک و تردید در تصمیم گیری را کنار بگذارید و با درنظر‌گرفتن جوانب هر کاری شجاعانه به قلب چالش‌ها بزنید برای موفقیت و ایجاد تعادل در زندگی باید شجاع و قاطع تصمیم بگیرید و عمل کنید.

افراد موفق می‌دانند که در زندگی چه چیزهایی برایشان مهم‌تر است. این افراد برای موفق‌شدن و ماندن تلاش می‌کنند اما حواس‌شان هست که به هر قیمتی برای رسیدن به مقصد از خود گذشتگی نکنند. مثلا اگر قصد چنین فردی ارتقای شغلی باشد، به‌خاطر رسیدن به موفقیت در این زمینه، زندگی شخصی‌اش را فدا نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید موفق و سالم زندگی کنید، باید بتوانید انرژی و حس مثبتی در زندگی پیدا کنید. یکی از روش‌های مهم برای رسیدن به این خواسته کنار گذاشتن حسادت نسبت به دیگران است.از موفقیت دیگران ناراحت نشوید، آنها را تحسین کنید و یادتان باشد موفقیت هیچ‌کس باعث از بین‌رفتن امکان موفقیت شما نخواهد شد.

برای خود برنامه‌ریزی کنید. برای زندگی شخصی و کاری خود به‌طور مجزا اهداف تعیین کنید و در راه رسیدن به آنها قدم بردارید. نگذارید ترس از درون شما را بازنده میدان کند.

برای شادی و موفقیت باید شکرگزار باشید. قدر داشته‌هایتان را بدانید، اما این به‌معنای تن‌آسایی نیست. افراد موفق ضمن قدردانستن نعمات و فرصت‌هایی که در زندگی دارند، تلاش می‌کنند و به سوی چشم‌اندازهای تازه‌ای از موفقیت حرکت می‌کنند.

 

آرمان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: