bazarnews

کد خبر: ۴۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:
سید ناصر موسوی لارگانی گفت:مسئولان اعلام می‌کنند که نرخ تورم در کشور ۲۲ درصد بوده در حالی که برخی کالا‌ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به تناقض بین آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، گفت: آمار رسمی کشور باید به صورت واقعی به مردم ارائه شود و اگر یک مرکز اقدام به ارائه آمار کند، برای کشور بسیار بهتر است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه مرکز آمار و بانک مرکزی در این مدتی که آمار به مردم ارائه شده آمار صحیحی ارائه نداده اند، افزود: برخی مواقع بانک مرکزی یک عدد و مرکز آمار عدد دیگری برای نرخ تورم اعلام می کند که مردم به این آمار و ارقام متفاوت واکنش نشان می دهند.

برخی کالاها بین 100 تا 300 درصد افزایش قیمت داشته است
وی ادامه داد: مردم می گویند کدام بخش ایران تورم 22 درصد است در حالی که برخی کالاها بین 100 تا 300 درصدافزایش قیمت داشته است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم قیمت کالاها را براساس آنچه که در سفره خانوارشان وجود دارد محاسبه می کنند، تاکید کرد: مردم به تورم 400 قلم کالایی که محاسبه شده و میانگین آن توسط دولت گرفته می شود توجهی ندارند.

آمار چندگانه ای توسط نهادهای مختلف به مردم ارائه شود
وی با بیان اینکه  براساس قانون مرکز آمار باید آمار را ابلاغ و اعلام کند،گفت: تاکنون آمارهای اعلامی مورد اعتراض مردم بوده و آنچهدر سفره خانوار مشاهده و لمس می شود  افزایش قیمت چشمگیری دارد و براین مبنا قضاوت می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر بانک مرکزی و یا مرکز آمار، آمار واقعی به مردم ارائه دهند و اعلام آمار توسط یک نهاد بیان شود بسیار بهتر است، یادآور شد: نباید آمار چندگانه ای توسط نهادهای مختلف به مردم ارائه شود.

 

خانه ملت

برچسب ها: تورم ، رکود ، اقتصاد ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: