bazarnews

کد خبر: ۴۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از تولید و صادرات برخی دستگاه‌های چاپی که در چاپ بسته‌بندی کاربرد دارند،‌ به کشورهای عراق و ترکیه خبر داد و گفت: این اقدام ارزآوری خوبی برای ما خواهد داشت.

بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از موفقیت بخشی از بدنه صنعت چاپ برای صادرات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چاپی خبر داد و گفت: در کنار همه مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای صنعت چاپ به وجود آمده است،‌ گاهی از تهدیدها به عنوان فرصت نیز استفاده شده است. برای نمونه مواد اولیه‌ای که در ایران مزیت تولیدش وجود دارد،‌ صادر شده است.

وی ادامه داد: برخی ماشین آلات چاپ در ایران تولید می‌شود که با توجه به نرخ دلار می‌توان با قیمت پایین‌تری حتی نسبت به چین  و ترکیه  عرضه کرد. برای نمونه در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی که اخیرا‌ً برگزار شد‌، قرارداد سفارش تولید 10 ماشین دایکات تیغ زنی و سلفون کشی اتومات از طرف چند شرکت‌کننده خارجی منعقد شد.

عابدینی: تصمیمات سلیقه‌ای دولت، صادرات محصولات چاپی ایران را محدود کرد

عابدینی تصریح کرد: البته شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های چاپی نیز در مضیقه هستند،‌ چرا که هم باید نرخ‌های سنگین مالیاتی را پرداخت کنند و هم اینکه تسهیلات لازم برای تولید در اختیارشان قرار نمی‌گیرد‌، بانک‌ها نیز حمایتی نمی‌کنند. صادرات حمایت می‌خواهد. اکنون شرکت حرفه‌ و فن هم به عراق و هم به ترکیه صادرات دارد ولی به لحاظ تامین قطعات و آلیاژ‌های خاص که عمدتاً وارداتی هستند،‌ مشکلاتی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که زیرمجموعه شدن در وزارت صنعت و معدن به رفع این مشکلاتی کمکی کرده است یا خیر؟ گفت:‌ این کار بدون استراتژی انجام شده است، وقتی این کار انجام شد به خاطر درخواست صنعت چاپ و بسته بندی بود،‌  اما استراتژی راه تدوین نشد، ننشستند نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها را بسنجد،‌ تسهیلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است، در حالیکه چاپ یکی از گران‌ترین تولیدات دنیاست و تمام محصولاتی که می‌خواهند خود را به معرض دید بگذارند به چاپ نیاز دارند.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: