bazarnews

کد خبر: ۴۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از منابع طبیعی در چهار شهرستان طعمه حریق شده، از وقوع کولاک طی دو روز آینده در گیلان خبر داد.

رضا اسلامی، با اشاره به وزش شدید باد در سطح استان گیلان اظهار کرد: حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی و جنگل‌های استان گیلان براثر آتش‌سوزی و شدت وزش باد طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه در چهار شهرستان استان گیلان آتش‌سوزی به‌صورت گسترده بوده، افزود: شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، رشت و آستارا از جمله شهرستان‌های بوده‌اند که براثر آتش‌سوزی بخشی از منابع طبیعی و جنگل‌های خود را دست داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان، دلیل از بین رفتن حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان را بر اثر آتش‌سوزی ناشی از عوامل انسانی برشمرد و گفت: هم‌اکنون در اکثر استان و نواحی درگیر، آتش خاموش شده و مابقی اراضی نیز تحت کنترل دستگاه خدماتی، امدادی و آتش‌نشانان قرار دارد.

اسلامی با اشاره به بارش برف و باران شدید در شب پنجشنبه و اوایل صبح جمعه بیان کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در روز‌های مذکور علاوه بر برف و باران، باد شدیدی نیز خواهد وزید در نتیجه برف و باران در استان گیلان از جمله ارتفاعات به صورت کولاک خواهد بود.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: