bazarnews

کد خبر: ۴۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرد که اتصال ریلی بین دمشق، بغداد و تهران از جمله اولویت‌هایی است که این وزارتخانه در راستای آن فعالیت می‌کند.

«علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه درباره طرح‌های این کشور برای اتصال ریلی با جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهاراتی مطرح کرد.

حمود تأکید کرد که اتصال ریلی بین سوریه، عراق و ایران از جمله اولویت‌هایی است که وزارت حمل و نقل سوریه در راستای آن فعالیت می‌کند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که متصل کردن سوریه به عراق و ایران از طریق راه آهن، در منطقه مرزی شلمچه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم ساخت ۳۲ کیلومتر خط آهن در خاک عراق برای متصل شدن به راه آهن بصره، گفت که این اتصال ریلی باعث خواهد شد که مردم عراق بتوانند به مناطق مختلف ایران سفر کنند و وارد سوریه شوند و کالا مبادله کنند.

گفتنی است که راه آهن بصره به بغداد، کربلا، کاظمین و شمال عراق وصل می‌شود.

حمود همچنین اعلام کرد، سیستم ریلی که قرار است، ساخته شود با شرکت‌های آسیای میانه در ارتباط است و این شرکت‌ها نیز با راه آهن چین و روسیه ارتباط دارند.

وزیر حمل و نقل سوریه تصریح کرد که عملیات اتصال خطوط ریلی باعث خواهد شد که عراق بتواند شهروندان و کالا‌های خود را از طریق ایران، به روسیه و چین و از آنجا به سوریه انتقال دهد.

وی در ادامه اعلام کرد که این سیستم ریلی بخشی از سامانه جاده ابریشم خواهد بود که سوریه قصد دارد در خاک خود آن را ایجاد کند.

حمود در پایان تأکید کرد که خطوط ریلی این امکان را برای زائران عتبات عالیات در عراق و سوریه فراهم خواهد کرد که بتوانند به سهولت به زیارت بروند.

در همین ارتباط، «مازیار یزدانی» معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن ۲۰ آذر ماه گذشته درباره ساخت راه آهن شلمچه به بصره گفت: «۳۲ کیلومتر از مسیر اتصال راه آهن ایران به عراق باقی مانده است که با ساخت پل ریلی بازشو به طول ۸۰۰ متر و ۳۱ کیلومتر باقی به صورت کفی در خاک عراق این اتصال برقرار خواهد شد».

یزدانی درباره ساخت خط آهن شلمچه ــ بصره تأکید کرد: «با ساخت این دو پروژه و افتتاح این مسیر، راه‌آهن ایران به عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه متصل می‌شود و پیش بینی می‌شود حجم مناسبی از بار از سوریه به ایران بیاید».

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: