bazarnews

کد خبر: ۴۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
یک متخصص پزشکی ورزشی می‌گوید: در فصل سرما ورزش را به بهانه‌ی سردی هوا قطع نکنید، بلکه با مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات و با نوشیدن مایعات فراوان به فعالیت ورزشی بپردازید.

دکتر احمد باقری مقدم  افزود: در فصل زمستان به خاطر سرماخوردگی بسیاری از  افراد ترجیح می‌دهند، بیشتر در خانه بمانند و فعالیت‌های ورزشی خود را کاهش ‌دهند. توصیه ما بر این است که در فصل زمستان ورزش را به بهانه سردی هوا مگر در روزهایی که خیلی سرد است قطع نکنید و با رعایت نکاتی ساده همچنان به فعالیت بدنی خود در این فصل ادامه دهید.

وی گفت: در سرمای شدید سعی کنید در محیط بسته تمرینات خود را ادامه دهید و از رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات استفاده کنید و مایعات فراوان بنوشید. همچنین چون در حین تمرین دمای بدن بتدریج افزایش و پس از تمرین کاهش می‌یابد به همین دلیل بهتر است از لباس‌های لایه لایه استفاده کنید و با توجه به دمای بدن‌تان پوشش خود را کم و زیاد کنید.

باقری مقدم تصریح کرد: در این فصل بهترین زمان ورزش به ویژه برای سالمندان بعد از ظهر است. زیرا سرما می‌تواند مشکلات قلبی عروقی را در سالمندان تشدید کند. همچنین در سرما انجام حرکات ساده و کششی برای گرم کردن اهمیت بیشتری دارد و حتما باید برای این کار زمان کافی بگذارید. در صورت علایم هشدار دهنده سرمازدگی مانند قرمزی وتورم انگشتان و گوش و بینی یا شروع علایم لرز حتما از محیط سرد خارج و اقدام به گرم کردن بدن و مناطق آسیب دیده سرمایی کنید.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان افزود: وقتی در این فصل ورزش می‌کنید از راه بینی نفس بکشید و در معرض باد سرد قرار نگیرید، بویژه در کودکان و سالمندان که باید در دمای بین ۱۸ تا ۲۰ درجه تمرین کنند.

 

ایسنا

برچسب ها: زمستان ، ورزش ، کربوهیدرات
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: