bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
افتتاح بیش از ٥ میلیارد دلار ال سی در سال جاری
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات سرمایه گذاری در بانک کشاورزی سه درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است، از برنامه ریزی برای افتتاح بیش از 5 میلیارد دلار ال سی در سال جاری خبر داد.
بازار نیوز - مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی،در نشست  خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد:پیش از برجام با چهار کارگزاری از کشورهای چین، ترکیه و هند در ارتباط بودیم که این تعداد با اجرایی شدن برجام به بیش از ٧٠ کارگزاری رسیده است.
وی  با اشاره به اینکه حدود ١٠ ماه ذخیره استراتژیک  داریم،  اضافه کرد: تراز  تجاری کشور بنا به آخرین آمار  مثبت شده و صادرات از واردات پیشی گرفته است و در واقع این مهم با حمایت دولت از تولید ملی محقق شده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات سرمایه گذاری در این بانک از ١٨ درصد به ١٥ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد:این درحالی است که نرخ تمام شده برای ما بیش از این میزان است اما در راستای کمک به سرمایه گذاری در این بخش نرخ را سه درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تعیین کردیم.

شهید زاده با اشاره به اینکه در راستای پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط بانک  کشاورزی رتبه اول را دارد، تاکید کرد: سعی داریم تا نیمه شهریور ماه به تعهداتمان در این زمینه عمل کنیم .

وی با اشاره به اینکه ٥٠٠ میلیون دلار تسهیلات ارزی از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است، اظهار کرد:در سال ٩٤، ٥ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در اختیار دولت بود که ١٠٠ درصد آن جهت افزایش سرمایه به بانک کشاورزی اختصاص یافت.
شهیدزاده ادامه داد:در سال جاری نیز ٥ هزار میلیارد تومان از محل کارمزدها برای افزایش سرمایه سه بانک کشاورزی، سپه و ملی در نظر گرفته شده که بیش از سه هزار میلیارد تومان آن به بانک کشاورزی داده می شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به افتتاح ٤ میلیارد دلار ال سی در سال ٩٤، گفت: برنامه سال جاری افتتاح بیش از ٥ میلیارد دلار ال سی است.

وی افزود:هم اکنون با 78 بانک خارجی ارتباط داریم که مهمترین آن ها مدیا بانک ایتالیا، اگزیم بانک هند و بانک های مختلف از کشورهای اتریش، سوییس، اسپانیا، ترکیه و ... است.
وی با اشاره به اینکه در سال ٩٢، ٤.٨ میلیون تن گندم با ارزش ٤ هزار میلیارد تومان و در سال ٩٣، ٨ میلیون تن گندم با ارزش ٩ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان خریداری کردیم، ادامه داد:از سال ٩٤ تا کنون ١١.٢ میلیون تن گندم با ارزش ١٤ هزار میلیارد تومان خریداری کردیم خریداری شده است.

شهیدزاده ابراز امیدواری کرد دو هزار و ٩٥٠ میلیارد تومان اوراق سلف موازی در بازار سرمایه به فروش برسد.

وی به تغییر الگوی کشت برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد:به کمک صندوق توسعه ملی ٧٥٠ گلخانه جدید با روش اروپای غربی در کرمان ایجاد می شود اما موضوع مهم این است که باید از حالا برای صادرات  محصولات تولیدی این گلخانه ها فکری کنیم .
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه خسارات پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان، باغبانان و دامداران در پایان هر سال مالی پرداخت می شود، افزود: از کل مبلغ خسارت در سال 94 تاکنون 80 درصد پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه از کل خسارت پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی مبلغ باقیمانده مربوط به باغداران  و دامداران است و بانک کشاورزی با انجام مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و ... در صدد گرفتن تخصیص مبلغ خسارت برای سال 95 هستیم اما اولویت  برای بانک پرداخت وجوه گندم خریداری شده است.
اقتصاد آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: