bazarnews

کد خبر: ۴۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
تاثیرات نامطلوب و مخرب افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و افزایش نرخ ارز، در کاهش شدید تولید و فعالیت تولیدکنندگان داخلی (با توجه به افزایش شدید صادرات مواد اولیه و کاهش شدید واردات) منعکس شده است.

گروه بازرگانی بازار نیوز: احسان سلطانی پژوهشگر اقتصاد در کانال تلگرامی خود نوشت:

  • افزایش نرخ ارز و سختی واردات و در سوی دیگر افزایش بیش از دو برابری قیمتهای محصولات پتروشیمی منجر به افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در ده ماهه و کاهش ۳۱ درصدی واردات مواد پلاستیکی (مواد اولیه پلیمری و رزین ها و مواد واسطه ای پلاستیکی عمدتا جهت تامین نیاز صنایع پایین دستی) در نه ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال قبل شد.
  • تاثیرات نامطلوب و مخرب افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و افزایش نرخ ارز، در کاهش شدید تولید و فعالیت تولیدکنندگان داخلی (با توجه به افزایش شدید صادرات مواد اولیه و کاهش شدید واردات) منعکس شده است.
  • اقدامات دولت موجب شده که تولیدکنندگان پایین دستی در رکود شدید فرو روند و اشتغال کاهش پیدا کند و در سوی دیگر با توجه به کاهش شدید توان خرید، مردم در کمبود و مضیقه واقع شوند.
  •  مسئولیت همه گرفتاری ها و مشکلات کنونی و همچنین بحران های آتی به عهده دولت است که در تسخیر نئولیبرال ها و رانتی ها است.خودتحریمی با افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات پتروشیمی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: