bazarnews

کد خبر: ۴۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
بازارنیوز گزارش می دهد:
میزان بیت کوین در دارک نت در طول شش سال گذشته با افزایش ناگهانی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، افزایش چشمگیری داشته است.  

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز:به بخش های پنهان از اینترنت که در آن کالاها به صورت غیرقانونی با رمزارز به فروش می رسند، دارک نت می گویند.  سازمان های اجرای قانون تلاش کرده اند تا جریان های غیرقانونی پول را به سمت این  بازار متوقف کنند.

میزان بیت کوین در دارک نت در طول شش سال گذشته با افزایش ناگهانی بین سالهای 2017 تا 2018، افزایش چشمگیری داشته است. 

دارک نت اینترنتی است که از پروتکل و پورت‌های غیرمعمول به منظور محافظت از هویت دیجیتالی کاربران استفاده می‌کند. برای اتصال به دارک نت نیاز به مرورگرهای مخصوص است، که محبوب ترینشان TOR نام دارد. یکی از اهداف اصلی استفاده از دارک نت جلوگیری از افشا و ردیابی اطلاعات فرستنده و گیرنده اطلاعات است. به دلیل این حریم خصوصی بالا، دارک نت به فروشگاه‌های عجیبش معروف است. فروشگاه‌هایی مانند SilkRoad یا جاده ابریشم که در آن کاربران می‌توانند انواع کالاهای عجیب قانونی و غیرقانونی را خریداری یا مبادله کنند. با وجود اینکه دارک نت کاربردهای مثبتی هم دارد اما از آن به عنوان اینترنت قانون‌شکنان یاد می‌شود. دارک وب به سایت ها و صفحات وبی گفته می‌شود که روی دارک نت فعالیت می‌کنند. برای آشنایی کامل از جریان SilkRoad، می‌توانید مقاله «به آمازون مواد مخدر خوش آمدید» را مطالعه فرمایید.

در اواسط سال ۲۰۱۶، طی بررسی که بنیاد Recorded Future روی ۱۵۰ گروه بزرگ در دارک نت انجام داد، نگرانی‌های زیادی در رابطه با عملکرد و قابل استفاده بودن بیت کوین در اقتصاد این شبکه وجود داشت. اگرچه در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ با توجه به افزایش محبوبیت بیت کوین، کاربرد بیت کوین هم در شبکه دارک نت بیشتر شد اما در دسامبر ۲۰۱۷، شلوغی بی‌سابقه شبکه بیت کوین، جریان را تغییر داد. در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ کارمزد شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۵۲ دلار رسید.

 

 

 

بیت کوین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: